Wywiad z Vi Keeland

Dzisiaj 6 grudnia, czyli Mikołajki ! A ja z tej okazji mam dla Was wywiad z Vi Keeland, czyli autorką powieści ,,Kusząca pomyłka". Jesteście ciekawi ? W takim razie nie przedłużam i zapraszam Was do jego przeczytania.





Skąd pomysł na napisanie powieści  ,,Kusząca pomyłka" ?

,,Kusząca pomyłka" to powieść, do której napisania zainspirowała mnie jedna scena - młody Caine West sprawia kłopoty i jego matka zmusza go do poświęcenia swojego czasu i sprzątania w miejscowym kościele. Jednak zamiast sprzątać, nastoletni Caine ukrywa się w konfesjonale i niewinna młoda dziewczyna przechodzi na drugą stronę do konfesjonału, zaczyna mu się spowiadać, zakłada, że jest on księdzem. On [Caine] zaprzyjaźnia się z nią i to właśnie ta scena stała się inspiracją do napisania tej powieści.


Jaka jest najciekawsza rzecz, jaką odkryłaś podczas pisania swoich książek ?

Najciekawszą rzeczą, jaką odkryłam podczas pisania moich książek jest to, że wyobraźnia zaczyna żyć własnym życiem. Pomysły wydają się przychodzić znikąd ... Konkretne dialogi, emocje bohaterów ... wydają się pochodzić gdzieś z zewnątrz, spoza mnie. To bardzo ciekawy proces, który nie zawsze jest łatwy do zrozumienia.



Przed jakimi wyzwaniami stanęłaś pisząc powieść ,,Kusząca pomyłka" ?

Najtrudniejszą częścią pisania ,,Kuszącej pomyłki" było napisanie przeszłości i przedstawienie historii, która będzie czytana w naprzemiennym porządku chronologicznym. Często trudno jest ukryć, jak wiele historii jest ze sobą połączonych i dać odpowiednią ilość wskazówek czytelnikom.



,,Kusząca pomyłka" to historia profesora i jego asystentki. Dlaczego postanowiłaś napisać historię, która rozgrywa się na uniwersytecie ?

Kocham z natury temat tabu dotyczący profesorów i ich asystentów lub studentów !



Z wykształcenia jesteś prawnikiem. Czy kiedyś chciałabyś napisać książkę z innego gatunku literackiego, na przykład kryminał ?

Naprawdę chciałabym to zrobić ! I zdecydowanie znajduje się to na mojej liście przyszłych celów [rzeczy do zrobienia].



Tworzysz zgrany pisarski duet ze swoją przyjaciółką Penelope Ward. Skąd pomysł na waszą współpracę i wspólne pisanie romansów ?

Poznałyśmy się poprzez świat książek i zostałyśmy dobrymi przyjaciółkami. Pewnego dnia Penelope wysłała mi próbną okładkę i powiedziała "Musimy napisać tę książkę". Myślałyśmy nad tym, czy byłoby ciekawe połączenie naszych stylów i pomysłów na historie, więc wykonałyśmy strzał. Okazało się to najfajniejszą zabawą, jaką kiedykolwiek miałam podczas pisania książek, a my nigdy nie obejrzałyśmy się w tył.



Która z Twoich książek była dla Ciebie najłatwiejsza do napisania, a jaka najtrudniejsza ?

Najłatwiejszą był ,,Egomaniac". Najtrudniejszą do napisania była najprawdopodobniej powieść ,,All Grown Up", ponieważ była napisana w innym (niż mój normalny) stylu.



Jakie książki lubisz czytać ? Wolisz czytać romanse czy thrillery ?

W większości czytam romanse, ale uwielbiam czytać też thrillery prawnicze, biografie interesujących ludzi. Chociaż plan pisania skrócił ilość mojego czasu wolnego czytam w te dni i tęsknię za długim czytaniem.



Jakie problemy/tematy chciałabyś poruszyć w swoich kolejnych powieściach ?

Bardzo chciałabym napisać o drugiej szansie, niedługo ukaże się książka o wrogich kochankach.




Jakie książki, albo jacy autorzy wpłynęli na ciebie i Twoją twórczość ?

Myślę,m że EL James wywarła na mnie duży wpływ, ale niekoniecznie związany z pisaniem książek, ale bardziej z tym, jak postępować jako autor. Ona jest wciąż dostępna, lojalna wobec swoich czytelników i przyjaciół i nigdy nie zapomina skąd pochodzi. Uważam ją za inspirującą.




Dziękuję autorce Vi Keeland za udzielenie odpowiedzi, a także Wydawnictwu Kobiecemu za umożliwienie przeprowadzenia wywiadu z autorką.




A Wy czytaliście jakąś powieść Vi Keeland ? Jestem bardzo ciekawa Waszych opinii o jej twórczości.

10 komentarzy:

  1. Nie znam twórczości autorki, ale wywiad naprawdę interesujące. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam twórczość Autorki, jestem jej fanką :D A wywiad ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, też bardzo lubię twórczość Vi :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Nie czytałam książek tej autorki, ale miło czytało mi się ten wywiad.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie, że miałaś możliwość zadać kilka pytań autorce. Choć nie znam jej twórczości, to chętnie przeczytałam wywiad :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, bardzo się z tego cieszę :0 Wywiad również wydaje się ciekawy :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Ciekawa rozmowa, fajnie, że mogłaś bliżej poznać i przeprowadzić wywiad z autorką. Ja nie za bardzo lubię się z literaturą, jaką pani Keeland reprezentuje, ale myślę, że dla jej fanek może to być nie lada gratka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, ale Vi to bardzo ciekawa autorka, a wiadomo, nie każdy musi lubić książki, które pisze :D
      Pozdrawiam

      Usuń

Witam Cię kochany czytelniku. Bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Pozdrawiam
Katarzyna ♥

Copyright © 2014 Mój Świat Literatury , Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...