Alexa Lavenda - ,,Żar Australii" (recenzja)

Czy książka Alexy Lavendy rzeczywiście jest aż tak gorąca, jak mówi tytuł ? Zapraszam Was na recenzję powieści ,,Żar Australii".

,,Żar Australii"
Alexa Lavenda


Cykl: Kontynenty przyjemności
(tom 1)
Wydawnictwo: Lipstick Books
Data wydania: 14 października 2020
Gdy losy dwóch osób, których nie oszczędziło życie się zderzą, może zdarzyć się coś nieoczekiwanego. Życie Patrycji i Max'a zmieni się całkowicie, gdy przez przypadek spotkają się w hotelu Max'a. Czy pokonają wszystkie przeszkody ?

Alexa Lavenda to pseudonim polskiej autorki i blogerki. ,,Żar Australii" to jej debiutancka powieść.

Nie będę owijać w bawełnę - gdy zobaczyłam na profilu społecznościowym Alexy Lavendy zapowiedź jej książki byłam lekko zszokowana. Znam autorkę z nico innej strony. Obserwuję jej profil społecznościowy, zresztą sama autorka jest blogerką książkową. Tak więc, tym bardziej byłam zaintrygowana tym, co ma do zaoferowania czytelnikom. Opis jej debiutanckiej powieści naprawdę mnie zaintrygował. Niby lekki romans, a jednak miałam nadzieję, że tytuł będzie proroczy i z kartek będzie wyzierał żar, na który czekałam. I  niestety - nigdzie go nie dostrzegłam ...

Życie nigdy nie oszczędzało Patrycji. Dziewczyna przeprowadziła się do Australii i tu rozpoczęła nowe życie. Gdy poznaje Max'a - seksownego, przystojnego i niezwykle charyzmatycznego milionera mur, który wybudowała wokół swojego serca zacznie się niebezpiecznie kruszyć.

Muszę przyznać, że Patrycję i Max'a polubiłam od samego początku, choć ich profil psychologiczny nie jest z pewnością do końca dopracowany. Po prostu w Patrycji nie dostrzegłam żadnej iskry. Wolałabym, gdyby była charakterną dziewczyną nie dającą sobie w kaszę dmuchać. A ona po prostu jest bierna, do bólu uczciwa, dobra i nad wyraz ...spokojna. Miałam wrażenie, że jest chyba zagubiona, sama nie wie czego chce. Natomiast spodobało mi się w niej to, że jest niezwykle pracowita i za to ją podziwiałam. Dąży do celu, który sobie postawiła, ma niesamowity talent i pasję kulinarną, Jednak co do sfery uczuciowej, to tak naprawdę jest zamknięta na wszelkie uczucia i facetów. Natomiast Max to - co tu dużo mówić - przystojniak, playboy, milioner. Skumulujcie wszystkie przymioty idealnego faceta i wyjdzie Wam właśnie Max. Z jednej strony podobało mi się w nim to, że jest pracowity, ale nie da się ukryć, że on sam nie wiedział czego chce. Główni bohaterowie są tak infantylni, że naprawdę myślałam, że ta cukierkowa otoczka to tylko taki wstęp i bardzo się pomyliłam. Patrycja i Max to bohaterowie, którzy są tak pogubieni we własnym życiu, tak niezdecydowani i niepewni tego co robią, że po prostu w pewnym momencie zaczęli mi już działać na nerwy. W powieści mamy też bohaterów drugoplanowych - przyjaciół Patrycji, jej rodzinę, rodzinę Max'a, ale tak naprawdę cała uwaga skupia się praktycznie na głównych bohaterach i ich postępowaniach.

Nie łudźcie się - powieść Alexy Lavendy to taka trochę nowoczesna historia Kopciuszka. Niby nowoczesna, ale tak naprawdę to schematy, które doskonale znamy i w romansach lubimy. Jednak gdy idzie to w parze z  takimi bohaterami jak Patrycja i Max, raczej nie nastawiajcie się na coś odkrywczego. Alexa Laenda ma co prawda lekki język, ale liczne powtórzenia zaczęły mnie pod koniec tej powieści naprawdę nużyć. Opisuje wszystko w takim dziwnym, charakterystycznym stylu, który nie do końca mi się podobał. Być może to też przez jej język postrzegałam bohaterów w zupełnie innym świetle. Z pewnością nie pomogła w tym także narracja trzecioosobowa (choć jest kilka kartek napisanych z punktu widzenia obojga bohaterów), którą moim zdaniem naprawdę trudno zaimplementować w taki sposób, by była ciekawa dla czytelników romansów. Autorka opisuje wszystko niezwykle delikatnie, przez co te bardziej erotyczne fragmenty wcale nie wybrzmiewają w tej książce w taki sposób, w jaki życzyłaby sobie autorka. A szkoda, bo gdyby nie to, powieść na pewno byłaby odrobinę lepsza.

,,Żar Australii" miał być debiutancką powieścią, która wciągnie nas w wir emocji i namiętności. Nie bez powodu w końcu cała seria ma nazwę "Kontynenty przyjemności". Przez to, że znam autorkę bliżej ciężko mi to pisać, ale jeżeli szukacie naprawdę intrygującego, enigmatycznego, pełnego erotycznego napięcia romansu, to raczej ta pozycja nie spełni Waszych oczekiwań. Denerwowali mnie infantylni główni bohaterowie, którzy sami nie wiedzieli czego chcieli, a samo zakończenie książki też jest moim zdaniem specjalnie napisane w taki sposób, by stworzyć kolejną część, która dalej będzie dotyczyła Patrycji i Max'a. Ja raczej nie skuszę się na kolejną część. Mimo wszystko jeśli jesteście ciekawi tej powieści, to sami ją przeczytajcie, ale uprzedzam, byście nie spodziewali się fajerwerków i czegoś więcej niż zwykły romans, o którym szybko zapomnicie.

(...) podobno często boimy się tego, czego naprawdę pragniemy (...)

Ocena :   ✰✰✰✰(4/10)


Za możliwość przeczytania tej powieści dziękuję stowarzyszeniu Sztukater.pl .

17 komentarzy:

  1. To nie mój target, więc pewnie i tak bym nie sięgnęła po tą książkę, ale świetnie, że ostrzegasz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Niestety z wielkim bólem, ale może akurat też być tak, że Tobie ta powieść się spodoba :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Nie słyszałam o tej pozycji i raczej po nią nie sięgnę po Twojej recenzji. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rczej nie mam w planach sięgać po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, myślę, że w Twój gust raczej by się nie wpasowała, więc nic nie tracisz :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Aż mi się "Żar Tropików" przypomniał :D tak się zaczęłam zastanawiać, jaki wybrałabym sobie pseudonim, gdybym nagle chciała wydać książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OO, no to rzeczywiście. Ale Ty Wiśnia masz zawsze super inwencję twórczą, więc wiesz :D
      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  5. Szkoda, że nie jest to udany debiut. Ja raczej po nią nie sięgnę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta książka ma dobry PR, bo często przewijała się na instagramie i fb - widziałam ją również w zapowiedziach na blogach książkowych. Przyznam, że wcześniej mnie nie kusiła, a teraz to już w ogóle. I wiesz, zdaję sobie sprawę, że ciężko się pisze gorsze słowa o twórczości osób które znamy, sama miałam tą nieprzyjemnosć. Z drugiej strony, jestem na etapie pisania własnej powieści i wiem jaka to ciężka praca. Podoba mi się Twoja recenzja, bo jest wywarzona i szczera. Wytykasz rzeczy, które trzeba zwyczajnie poprawić w kolejnej powieści. I takie sugestie są na wagę złota!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, Lipstick Books zrobiło na prawdę dobrą robotę z PR, bo książka była wszędzie. Ja zawsze staram się pisać szczere recenzje, więc cieszę się, że spodobała Ci się moja opinia. Wiadomo, pisanie o książce autorki, którą znam w blogosferze też nie było łatwe, a naprawdę ja nie lubię krytykować, a wolę raczej doceniać. Mimo wszystko myślę, że jak Alexa napisze jakąś jeszcze historię, to być może sięgnę, ale do poznania dalszego ciągu tej powieści raczej mnie nie ciągnie.
      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  7. Próbowałam kilka razy w konkursie wygrać tę książkę, ale nie udało się. Jak na razie nie mam w planach tego zakupu, bo wolę świąteczne powieści. A moja lista jest bardzo długa... Dzięki za szczera recenzję. To pierwsza, inna od pozostałych. I to cenię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że cenisz moją recenzję, bo zawsze staram się zawsze szczerze wyrażać swoje opinie o książkach, choć rzeczywiście, często moje recenzje są całkiem inne niż innych blogerek :D Ale wiadomo, każdy ma swój własny gust. Mimo wszystko mam nadzieję, że uda Ci się samej przeczytać tę powieść i wyrobisz sobie o niej swoje zdanie <3
      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  8. Podobała mi się- mam nadzieję,że będzie druga część,w której losy bohaterów znajdą szczęśliwe,dobre zakończenie

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mi się podobała-czekam na 2 część z nadzieją,że losy bohaterów znajdą szczęśliwe/dobre zakończenie

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem nią pozytywnie zaskoczona. Wciągnęła mnie w swój świat, rozczuliła, wzruszyła. Czekam na kolejną część;)

    OdpowiedzUsuń

Witam Cię kochany czytelniku. Bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Pozdrawiam
Katarzyna ♥

Copyright © 2014 Mój Świat Literatury , Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...