Christina Lauren - ,,Podróż nieślubna" (recenzja przedpremierowa)

Cudowne wakacyjne widoki, niespodziewana podróż i nienawiść. Oto ,,Podróż nieślubna", czyli nowa powieść duetu Christina Lauren.




,,Podróż nieślubna"
Christina Lauren


Wydawnictwo: Poradnia K
Data wydania: 17 czerwca 2020
Tłumaczenie: Nina Dzierżawska
Olive od zawsze miała pecha. Ale gdy jej siostra - Ami - i szwagier z powodu zatrucia pokarmowego nie mogą pojechać w swoją podróż poślubną, wydaje się, że uśmiecha się do niej szczęście. Niestety, wraz z nią w podróż chce się też udać Ethan - brat pana młodego - którego Olive nienawidzi. Czy uda im się pogodzić ?

Christina Lauren to Christina Hobbs i Lauren Billings - duet autorski z USA. Obie panie rozpoczynały karierę pisarską na portalach publikujących fanfiction inspirowane serią "Zmierzch". Dziś autorki wyszły poza świat pisarstwa online, stając się jednymi z popularniejszych twórczyń literatury gatunku Young Fiction oraz Adult Fiction. Piszą głównie romanse obyczajowe.

Moja przygoda z duetem tych pisarek rozpoczęła się od serii Wild Seasons. Jedni ją krytykowali, ale mi nawet przypadła do gustu, dlatego gdy zobaczyłam w zapowiedziach nową książkę tych autorek postanowiłam sprawdzić co tym razem nam zaoferują. Żółta okładka z pewnością wyróżnia tę pozycję, a opis, choć może zwiastuje raczej prostą historię, skusił mnie, więc postanowiłam sięgnąć po tę powieść. I jak było ? Sama książka jest tym, czego się po niej spodziewałam, ale wplątane w nią dialogi z dużą dawką humoru i zabawne przemyślania głównej bohaterki sprawiły, że spędzony z nią wieczór był nadzwyczaj udany.

Pech to słowo, które doskonale zna Olive, tymczasem jej siostra bliźniaczka - Ami - to wieczna farciara. Gdy na ślubie Ami niemal wszyscy goście zatruwają się, jedynie jej oraz Ethan'owi, który jest bratem jej szwagra udaje się uniknąć zatrucia. Gdy okazuje się, że nowożeńcy nie będą mogli pojechać w swoją podróż poślubną, Olive oraz Ethan postanawiają wyruszyć w podróż zamiast nich i udawać zakochanych. Problem jednak w tym, że oboje szczerze się nienawidzą.

Olive to urocza kobieta, którą prześladuje pech. Niedawno straciła pracę, jest raczej nieśmiała i nienawidzi brata swojego szwagra - Ethana. Jednak jej los zdaje się odmieniać, gdy udaje się jej uniknąć zatrucia na ślubie siostry bliźniaczki. Muszę przyznać, że chyba polubiłabym się z tą bohaterką. Jest zwariowana, ale w dobrym tego słowa znaczeniu. Nie boi się o coś walczyć, ale jest chyba trochę tłamszona przez swoją siostrę, która jest jej całkowitym przeciwieństwem. Natomiast Ethan na początku powieści wydawał mi się takim typowym snobem. Dopiero po czasie zauważyłam, że to super facet, który też w życiu parę razy dostał nauczkę. Poza tym mamy też oczywiście pobocznych bohaterów, czyli Amy i Dane, czyli rodzeństwo naszych bohaterów, a zarazem nowożeńców, rodziców naszej głównej bohaterki i ex Ethana. Całość tworzy ciekawą mieszankę wybuchową, a my tylko czekamy na to, aż w końcu wybuchnie.

Duet autorek po raz kolejny mnie nie zawiódł. Chociaż sama powieść jest schematyczna i raczej nie trudno się domyśleć, jak to wszystko się potoczy, to i tak czytałam ją z niemałą przyjemnością. Dialogi i myśli głównej bohaterki są naprawdę zabawne, a chemia pomiędzy głównymi bohaterami, choć z początku może nie jest bardzo widoczna, to z każdą kolejną stroną pogłębia się, a nam coraz ciężej jest się oderwać od tej historii. Olive i Ethan idealnie się uzupełniają. Chociaż ich relacja rozwijała się jak dla mnie raczej za szybko, to i tak nadal ta powieść ma w sobie coś, co sprawia, że to idealna lektura na lato. Dialogi bohaterów często najeżone są ripostami i widać pomiędzy nimi napięcie i pożądanie, ale w żadnym wypadku nie przysłania to ich uroku, ani uroku całej historii.

,,Podróż nieślubna" to pełna urocza, zabawna, pełna pożądania historia, która jest idealną lekturą na letni wieczór. Jednak mimo wszystko nie brakuje w niej też tej poważnej strony. Duet Christina Lauren po raz kolejny spisał się bardzo dobrze. Choć sama książka jest bardzo schematyczna, to i tak nie zwracamy na to uwagi w ferworze tego, co dzieje się w życiu bohaterów. Jedynym zarzutem jest fakt, że moim zdaniem relacja pomiędzy głównymi bohaterami za szybko się rozwinęła. Myślę, że autorki mogły jakoś spotęgować ciekawość czytelników, a tak pozostał taki malutki niedosyt. Mimo wszystko polecam tę powieść, bo to duża dawka zabawy, śmiechu i przede wszystkim lekka i wciągająca - idealna historia na lato. Ja oczywiście będę czekała na kolejne historie od tego duetu autorek.

Ocena :   ✰✰✰✰✰✰✰ (7/10)

Za możliwość przedpremierowego przeczytania tej powieści dziękuję Wydawnictwu Poradnia K.



7 komentarzy:

  1. Kiedy będę miała ochotę na coś lekkiego i zabawnego do poczytania, wezmę pod uwagę tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to fajna, lekka historia, choć nie brakuje tutaj poważnych tematów. Mimo wszystko ciekawa lektura na lato :D
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Bardzo fajna okładka i książka wydaje się być interesująca. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam tych autorek, ale chętnie poznam tę książkę, wydaje się dobrą lekturą na urlop ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam ich wcześniejszą serię i naprawdę była fajna. Jak kiedyś Ci się uda, to może akurat Ci się spodoba, bo te autorki piszą raczej lekkie romanse.
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Może to być coś dla mnie i może to być bardzo sympatyczna książka :D

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń

Witam Cię kochany czytelniku. Bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Pozdrawiam
Katarzyna ♥

Copyright © 2014 Mój Świat Literatury , Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...