Daria Rajda - ,,Wczorajsza róża. Tom 2" (recenzja)

Jak potoczyły się dalsze losy Magdy i Krzyśka ? Zapraszam na recenzję powieści ,,Wczorajsza róża. Tom 2".


,,Wczorajsza róża. Tom 2"
Daria Rajda


Wydawnictwo: Novae Res
Data wydania: 7 października 2019
Magda i Krzysztof nie sądzili, że los znowu przetnie ich drogi. Oboje zdążyli ułożyć sobie życie. On ma żonę, ona pilnuje sekretu, którego nie chce mu wyjawić. Czy oboje na nowo się odnajdą ? Czy Magda będzie umiała na nowo poukładać sobie życie ? Ja na ich oboje wpłynie sekret, którego Magda tak pilnie strzeże ?

Daria Rajda jest absolwentką Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na Wydziale Pedagogiki i Psychologii. Ukończyła licencjat z surdopedagogiki oraz studia magisterskie na kierunku pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. Poza pisaniem w jej życiu istotne miejsce odgrywa miłość do zwierząt oraz zainteresowanie kulturą i językiem hiszpańskim.

Do pierwszego tomu historii o Magdzie i Krzyśku podchodziłam dosyć sceptycznie. Piękna okładka skradła moje serce i sprawiła, że postanowiłam sięgnąć mimo wszystko po tę powieść. Gdy już doszłam do jej zakończenia, nie mogłam uwierzyć, że tak potoczyły się losy bohaterów, a będąc w mylnym przekonaniu, że jest to powieść jednotomowa żałowałam, że autorka tak poprowadziła całą fabułę. Jakież było moje zdziwienie, gdy okazało się, że Daria Rajda ma dla swoich czytelników niemałą niespodziankę w postaci kolejnego tomu. Tak naprawdę, muszę szczerze Wam powiedzieć, że historia tej dwójki bohaterów, jakoś nie mogła wyjść mi z głowy i na drugą część czekałam jak na gwiazdkę z nieba. Po prostu, chyba za bardzo się wkręciłam w tę historię.

Drogi Magdy i Krzyśka znowu się przecięły. Oboje sądzili, że nic już ich nie łączy. Jednak pewnego deszczowego wieczora, będą musieli zmierzyć się z konsekwencjami wydarzeń z przeszłości i wyjawić wszystkie swoje sekrety.

,,Pewnych rzeczy nie da się zaplanować." - mówi w pewnym momencie główna bohaterka, a w jej życiu naprawdę wiele się działo. Rzeczywiście, Magda przez prawie szesnaście miesięcy zmieniła się. W głębi pozostała jednak tą samą dziewczyną, która nadal chce zacząć wszystko od nowa. Niestety, przez przypadek wplątuje się w intrygę, która na szali stawia też życie najważniejszej dla niej osoby. Kobieta jednak nie boi się zaryzykować. Jest w stanie poświęcić własne życie. Nie jest płochliwa, umie posługiwać się bronią, stąpa twardo po ziemi, ale nadal wierzy w miłość. Jednak co ciekawe, Magda nadal jest taką ,,swojską" bohaterką. Z ciekawością czyta się jej losy, kibicuje się jej. Zyskuje od razu sympatię. Natomiast Krzysztof, który wcześniej wydawał mi się trochę sztywny, teraz nabrał cech ,,człowieczeństwa". Nie jest nieugięty, wręcz wyprany z uczuć. Autorka doskonale ukazała przemianę bohaterów. Krzysztof z jednej strony wydaje się twardy, jednak z drugiej rozczulały mnie niektóre sceny z nim, co bardzo mnie zaskoczyło. Denerwowała mnie tylko w jego kreacji właśnie ta bezsilność. Nie mógł się wyrwać spod władzy ojca, chociaż zadzierał z mafią. Gryzie się to, ale czasami tak bywa. Bohaterowie drugoplanowi również są w miarę rozwinięci. Oczywiście, nie odciągają uwagi od głównej pary, ale miło jest też śledzić ich losy, dzięki czemu mamy też chwile oddechu, ale też i więcej osób, którym można kibicować, bo przyjaciół Magdy naprawdę polubiłam, od pierwszego tomu.

Sama powieść napisana jest lekko. Rozpoczyna się tajemniczo, ale autorka dozuje napięcie i powoli ukazuje nam wszystkie tajemnice. Miałam jednak wrażenie, że wszystko zaczęło wychodzić odrobinę za szybko. Myślę, że autorka mogła potrzymać nas jeszcze bardziej w napięciu. Poza tym cały ten wątek z mafią, jak dla mnie mógł ciągnąć się jeszcze dłużej. Nadal przeszkadzały mi też ,,wyprzedzenia". Z jednej strony rozumiem chęć zachowania podobnego stylu przez autorkę, ale z drugiej cały czas gdzieś mnie to podczas czytania uwierało. Mimo wszystko, kreacjami bohaterów Rajda nadrabia właściwie wszystko. Nie spodziewałam się, że zarówno Magda, a szczególnie Krzysiek będą tak ewoluowali. Oboje zmienili się i jeszcze bardziej mnie ciekawili, do tego stopnia, że żałowałam, że autorka nie zdecydowała się w tym tomie na poprowadzenie akcji także z punktu widzenia Krzyśka.

,,Wczorajsza róża. Tom 2" to kontynuacja, która naprawdę pozytywnie mnie zaskoczyła. Nim się obejrzałam, powieść była przeczytana, a emocji nie brakowało do samego końca. Oprócz tego, podobnie jak w przypadku pierwszej części, również okładka mnie zachwyciła. Jest utrzymana w podobnej stylistyce, co w przypadku tomu I i naprawdę przyciąga oko. Krótko mówiąc - Historia Magdy i Krzyśka naprawdę mnie złapała za moją czytelniczą strunę. W końcu, do teraz pamiętam moje rozgoryczenie zakończeniem poprzedniego tomu, a i czekanie na kolejny tom nie było łatwe. Być może było w tej historii parę rzeczy, które mi się nie podobały, jednak kreacje bohaterów, a przede wszystkim sam pomysł na fabułę i zamysł autorki są naprawdę godne pochwały. Myślę, że jeśli szukacie lekkiej historii na wieczór, która Was wciągnie, to powieści Darii Rajdy powinny spełnić Wasze oczekiwania. Nadal mam też nadzieję, że przyjaciółka Magdy - Karolina - również doczeka się swojej historii.
,,Słowa niewypowiedziane na głos tak jakby nie istniały."
Ocena :   ✰✰✰✰✰✰(7/10)

Za możliwość przeczytania tej powieści dziękuję wydawnictwu Novae Res.

13 komentarzy:

  1. Lubię wciągające i emocjonalne historię, więc muszę szybko nadrobić pierwszy tom. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, mi naprawdę cała ta historia się spodobała, myślę, że jest w Twoim guście, więc powinnaś spróbować.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Zaciekawiłas mnie tą książką. Z chęcią przeczytam pierwszy tom :)
    Pozdrawiam :)
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, i wierzę, że Tobie również się spodoba.
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Nie czytałam pierwszego tomu i przyznam szczerze na razie nie planuje zapoznawać się z tą serią.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, każdy ma swój gust, więc nie ma co na siłę próbować.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Nie czytałam jeszcze pierwszego tomu :)

    www.whothatgirl.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie, jeśli lubisz takie historie, to nadrób. Myślę, że może Ci się spodobać.
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Ja nie jestem jeszcze pewna, czy różnych opinii na jej temat nie czytałam. Powiem szczerze, że już nie pamiętam :x

      Usuń
  5. Nie czytałam pierwszego tomu, ale na razie nie mam w planach nadrabiania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam o tej książce i na pewno przeczytam najpierw 1. tom :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Może nie jestem jakąś wielką fanką tego typu historii ale może się skuszę za jakiś czas :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o tej książce i jej poprzedniczce (nawet nie wiem czy nie u Ciebie czytałam recenzję pierwszego tomu ;)), ale jak na ten moment nie mam ochoty na tę historię... Ale będę pamiętać o obu tomach i może kiedyś się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń

Witam Cię kochany czytelniku. Bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Pozdrawiam
Katarzyna ♥

Copyright © 2014 Mój Świat Literatury , Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...