Sophie Collins - ,,Co wie Twój pies ?" (opinia)

Dzisiaj obchodzimy Dzień Psa. Z tej okazji przygotowałam moją opinię o książce ,,Co wie Twój pies ?".


,,Co wie Twój pies ?"
Sophie Collins


Wydawnictwo: AlmaPress
Data wydania: 18 stycznia 2019
Tłumaczenie: Jerzy Jarosław Malinowski
Czy pies rzeczywiście potrafi wyczuć zbliżające się trzęsienie ziemi albo wykryć raka zanim zostanie postawiona diagnoza? Ludzkie zmysły bledną przy psich. Psy słyszą dźwięki z większych odległości i w szerszym zakresie częstotliwości; mają bardziej wrażliwy węch i lepsze widzenie obwodowe, a ich wąsy czuciowe potrafią wyczuć niewielkie nawet zmiany ciśnienia atmosferycznego. Nic zatem dziwnego, że twój pies podbiega czasem do drzwi zanim zauważysz, że ktoś się zbliża. Książka Co wie twój pies bada fascynujący świat psiej percepcji. Omawia dokładnie pięć podstawowych zmysłów i pokazuje świat z psiego punktu widzenia, dzięki czemu łatwiej ci będzie komunikować się z pupilem. Znajdziesz tu także praktyczne testy, które pozwolą ci ocenić jego inteligencję, a nawet pobudzić ją do rozwoju. I wreszcie, poznasz odpowiedź na pytanie nurtujące właścicieli najinteligentniejszych psów: czy on posiada szósty zmysł? (opis wydawnictwa)

Dzień Psa, a właściwie Dzień Kundelka to święto, które obchodzimy w Polsce od 2007 roku. Zwłaszcza teraz, w okresie letnim powinniśmy dbać o naszych pupili. Jak doskonale wiemy, spędzenie przez psa dużej ilości czasu w nagrzanym samochodzie skutkuje (podobnie jak u człowieka) przegrzaniem organizmu, wskutek czego nasz pupil umiera. Gdy więc widzicie, że w samochodzie znajduje się dziecko, czy też zwierzę nie wahajcie się i pozwólcie mu przeżyć tłukąc szybę. Te prośby od lat są powtarzane, ale nadal mamy ofiary letnich temperatur. Tak więc, zawsze warto powtórzyć po raz kolejny, bo być może to sprawi, że życie człowieka, albo zwierzęcia zostanie uratowane.

,,Co wie Twój pies ?" to zbiór ciekawostek na temat naszych pupili. Autorka stara się pokazać nam, że nasze zwierzęta są nie tylko naszymi przyjaciółmi, ale też doskonałymi słuchowcami i węchowcami. Wyjaśnia, jak tresować naszego psa, podaje nawet przykłady różnych sztuczek i jakie ćwiczenia należy przeprowadzać z psem, by nauczył się on wykonywania konkretnej sztuczki. Przyznam, że wielu rzeczy nie wiedziałam o naszych pupilach. Czy wiedzieliście, że wystarczyło 20 pokoleń by udomowić wilka szarego ? Słyszałam kiedyś o tym eksperymencie, którego przeprowadzanie zaczęto w 1959 roku, ale nie skupiłam się na tych informacjach. Collins opisała wiele zjawisk bardzo dokładnie, czego nie spodziewałam się po tej książeczce. Dzięki niej możemy np. poznać jak działa mózg psa, na jakie elementy otoczenia zwraca uwagę. To uświadamia nam dlaczego psy bardzo cierpią w ostatni dzień roku, gdy my cieszymy się pokazami fajerwerek one piszczą, boją się.

Książka podzielona jest na dziesięć rozdziałów, a w każdym z nich poznajemy inny aspekt dotyczący tych zwierząt. Collins dokładnie opisuje każdy z zmysłów psów, poświęca też rozdział na budowanie więzi z psem czy percepcji psów. Czyta się tę publikację bardzo szybko, zawartych jest w niej wiele informacji, ale są one napisane w lekki, przyjemny sposób. oko cieszą też piękne zdjęcia i ilustracje, jakie się znajdują w tej książce. Co bardzo mnie cieszy, książka jest w grubej okładce, więc z pewnością nie zniszczy się bardzo szybko i będziemy mogli korzystać z niej przez długi czas. Co prawda przez tą okładkę i papier, który zastosowano w tej książce nie jest ona lekka, ale w końcu ,,coś za coś". Ja wolę cięższą książkę niż zniszczoną po jakimś czasie. Poza tym papier w środku, na którym zostały wydrukowane strony jest błyszczący, a zdjęcie na nim bardzo dobrze wyglądają. Ja serdecznie polecam Wam tę publikację. Książka może być też idealnym podarunkiem dla kogoś, kto pasjonuje się tymi zwierzętami lub ma psa w domu. Ja za to biorę się za czytanie drugiej książki, tym razem o kotach i liczę na dobrze spędzony czas. A jeśli zdecydujecie się zakupić tę książkę, to 1 zł ze sprzedaży każdego egzemplarza książki przekazana zostanie na rzecz Schroniska w Korabiewicach Fundacji Międzynarodowy Ruch na Rzecz Zwierząt - Viva!. A więc i przy okazji pomożecie zwierzętom. Jak dla mnie super !

Ocena :   ✰✰✰✰✰✰✰✰✰ (9/10)

Za możliwość przeczytania tej publikacji dziękuję wydawnictwu Alma-Press.

17 komentarzy:

  1. Muszę koniecznie przeczytać tę książkę. Koniecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mam psa.
    Książka z pewnością wartościowa i godna polecenia.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jako właścicielka psa chętnie przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie interesują mnie akurat takie książki, więc sobie odpuszczę :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawa recenzja :D może też sięgnę po tą pozycję hmmmmm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, bardzo się cieszę, że Ci się podobała :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Ciekawie ile osób wchodzi na ten blog. Jestem tego naprawdę bardzo ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo pomocna recenzja. Przydatne informacje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa i pozdrawiam serdecznie :D

      Usuń
  8. Najważniejsze że ... buldog francuski jest na głównej :D

    OdpowiedzUsuń
  9. To może być ciekawa książka !

    OdpowiedzUsuń

Witam Cię kochany czytelniku. Bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Pozdrawiam
Katarzyna ♥

Copyright © 2014 Mój Świat Literatury , Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...