A.L. Jackson - ,,Pocałunek gwiazdy" (recenzja)

Trudna przeszłość i niebezpieczeństwo, czyli dzisiaj o ,,Pocałunek gwiazdy" amerykańskiej autorki A.L. Jackson.
Pocałunek gwiazdy recenzja

Pocałunek gwiazdy
A.L. Jackson

Cykl: Falling Stars (tom 1)
Wydawnictwo: MUZA
Data wydania: 14 lipca 2021
Tłumaczenie: Łukasz Kwiatkowski
Mia to samotna matka, która przeżyła w życiu tragedię, po której próbuje się pozbierać. Leif to zdolny perkusista, który ma za sobą tajemniczą przeszłość, która nadal go prześladuje. Jedno spotkanie sprawia, że ich życie zmieni się na zawsze. Tylko czy miłość, która ich połączyła może przynieść im zgubę?

A.L. Jackson to bestsellerowa autorka ,,New York Timesa" i ,,USA Today". Pisze pełne emocji współczesne romanse o nie do końca grzecznych chłopcach. Jeżeli nie tworzy właśnie kolejnej fabuły, można ją spotkać z rodziną przy basenie popijającą koktajle z przyjaciółmi lub oczywiście, z nosem w książce.

,,Wszystko gra?" - pyta w pierwszym rozdziale jeden z bohaterów powieści amerykańskiej autorki A.L. Jackson. I czegóż można się spodziewać dalej, skoro już na samym początku przeczuwamy, że powieść, którą trzymamy w ręku może wkrótce wybuchnąć od emocji? Polubiłam romanse, w których główne skrzypce gra muzyka. Połączenie duszy artysty, muzyki, sławy i tajemnic z przeszłości zawsze ma posmak zaciekawienia, dlatego widząc w zapowiedziach ,,Pocałunek gwiazdy" pomyślałam, że to może być naprawdę dobra historia. Nie będę ukrywać, że opis zdecydowanie nie oddaje tego co kryje się za okładką. Możecie być jednak pewni, że nie jest to lekka historia.

Gdy Mia i Leif spotykają się przypadkiem na jednej z imprez, ich życia znajdują się na rozstaju. Ona musi walczyć z traumatycznym wydarzeniem, które przeżyła, on z własną przeszłością. Wkrótce ich drogi na nowo się krzyżują w najmniej spodziewanym przez nich momencie.

Mia nie miała w życiu łatwo. Związek z facetem, który ciągle ją okłamywał i pakował się w kłopoty; później traumatyczne wydarzenie, w którym wraz z przyjaciółką stały się ofiarami napadu. I na dodatek strach o własne dzieci. Kobieta postanawia zrobić wszystko by je ochronić i przyjmuje propozycję swojego brata Lyrika - członka zespołu Sunders. Ma wyjechać z nim i jego rodziną do jego rezydencji, gdzie będzie mógł on zapewnić jej większe bezpieczeństwo. Mia jednak nie spodziewa się, że przyjdzie jej kolejny raz spotkać mężczyznę, którego poznała na imprezie swojego brata. Zarówno ona jak i Leif zostali w przeszłości zranieni, a jak dobrze wiemy, takie głębokie rany ciężko się goją. Zdecydowanie mogę powiedzieć, że ani Mia, ani Leif nie są bohaterami, którzy mieli proste życie, właściwie można je nazwać bagnem. Ona zaufała w przeszłości niewłaściwemu mężczyźnie, z którym ma dwójkę dzieci. On z kolei w przeszłości zrobił wiele rzeczy, które sprawiły, że teraz się ukrywa. Choć polubiłam tych bohaterów, bo wydają się tak poturbowani przez życie, że czytelnik mimowolnie kibicuje im i wierzy w to, że oboje będą mogli pójść dalej, to czasami miałam jednak problem z niektórymi ich zachowaniami. Mia wydaje się kobietą, która ma głowę na karku, a jednak dała się po raz kolejny nabrać swojemu ex. Natomiast Leif przez niemal pół książki próbuje uciekać od Mii, choć z drugiej strony postępuje wbrew swojej woli i prawdę mówiąc robi to tak nieudolnie, ze czasami sama nie wiedziałam czego on chce. W książce wstępuje też spora ilość postaci drugoplanowych, między innymi członkowie zespołu Sunders i ich rodziny, którzy uzupełniają tę historię, a równocześnie śledzimy również ich losy, które są rozbudowane.

I tu właśnie pojawia się pewien problem. Po raz kolejny żałuję, że wydawnictwo nie wydało książek A.L. Jackson według serii i dat ich wydania. Oczywiście doskonale rozumiem chęć zakupu przez wydawnictwa jak najnowszych publikacji zagranicznych autorów, ale czytając ,,Pocałunek gwiazdy" nieustannie miałam wrażenie, że czegoś mi brakuje. Choć seria Falling Stars jest zupełnie niezależna od serii Bleeding Stars, w której zostały opisane losy członków zespołu Sunders, to na pierwszy rzut oka widać, że są one połączone, właśnie dzięki dużym wstawkom z życia rodzinnego Lyrika, który jest bratem Mii, a także opisom rodzin innych członków tego zespołu. Być może to właśnie przez to tę książkę czytało mi się nieco trudniej. Niemniej jednak powieść napisana jest przystępnym językiem, choć według mnie mógł być on jeszcze lżejszy, A.L. Jackson robi bardzo dokładne opisy, zarówno uczuć, emocji, jak i wydarzeń, co dla mnie stanowiło przeszkodę w szybkim czytaniu tej powieści. Autorka postanowiła zastosować tu narrację prowadzoną zarówno z punktu widzenia Mii, jak i Leifa, co jakiś czas oferując nam rozdział z przeszłości naszego głównego bohatera. Dzięki nim powoli poznajemy tajemnicze wydarzenia z przeszłości Leifa. 

,,Pocałunek gwiazdy" to historia, w której nie brakuje uczuć i emocji. Autorka umiejętnie rozplanowała akcję, dzięki czemu czytelnik do samego końca powieści jest zaciekawiony. Co prawda, czasami przeszkadzał mi styl pisania autorki, a czytając tę powieść, miałam wrażenie, że coś mi umyka, właśnie przez to, że jest to seria połączona z serią Bleeding Stars tej autorki, ale losy bohaterów, samo to, że każde z nich nie miało łatwo w życiu i wiele razy się sparzyło, zanim odnaleźli siebie sprawia, że naprawdę im kibicowałam. Jeżeli lubicie skomplikowane historie, pełne bólu, wyrzeczeń i trudności, a zarazem liczycie na naprawdę ciekawą historię miłosną, to może być dla Was naprawdę dobra propozycja, choć ja nieco się namęczyłam przy jej czytaniu. Mimo wszystko dam kolejną szansę tej serii i przeczytam kolejną jej część.

Ocena:   ✰✰✰✰✰✰ (6/10)

Za możliwość przeczytania tej powieści dziękuję Wydawnictwu MUZA

1 komentarz:

  1. Już kilka razy trafiłam na pozytywne recenzje tej książki, jednak wiem, że nie jest to lektura dla mnie.

    OdpowiedzUsuń

Witam Cię kochany czytelniku. Bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Pozdrawiam
Katarzyna ♥

Copyright © 2014 Mój Świat Literatury , Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...