L.J. Shen - ,,Chaos" (recenzja przedpremierowa)

Mam nadzieję, że emocje po dzisiejszym meczu już troszkę opadły, bo dzisiaj przygotowałam dla Was recenzję książki, która na nowo w Was je rozbudzi. Oczywiście mam na myśli drugi tom serii ,,Święci Grzesznicy", czyli ,,Chaos", który znalazła się również na mojej liście najbardziej wyczekiwanych książek w czerwcu. Czy historia Rosie i Deana jest jeszcze bardziej emocjonująca niż Brutala i Emilii ?





Chaos
L.J. Shen

Cykl: Święci Grzesznicy (tom II)
Wydawnictwo: Edipresse Książki
Data wydania: 20 czerwca 2018
Rosie i Dean zakochali się w sobie od pierwszego wejrzenia, jednak jedenaście lat temu los nie był łaskawy dla ich uczucia. Teraz miłość na nowo odżywa i nie mogą jej już powstrzymać. Gdy wydaje się, że nic nie stanie już na ich drodze do szczęścia, okazuje się, że oboje posiadają tajemnice, które mogą doprowadzić do prawdziwego chaosu w ich życiu. Czy miłość może przezwyciężyć wszystko ?

L.J. Shen to bestselerowa autorka współczesnych romansów. Mieszka w północnej Kalifornii z mężem, synem i bardzo leniwym kotem. Kiedy nie pisze, czyta powieści lub ogląda ulubione seriale.

Odkąd skończyłam czytanie ,,Intrygi" za wszelką cenę chciałam się dowiedzieć, kogo na drodze byłego chłopaka Emilii - Deana - postawi L.J. Shen. Jak się okazuje połączenie Deana i Rosie udało się autorce znakomicie. Nie tylko dostajemy tutaj piękną opowieść o miłości z nutką motywu love-hate, ale z pewnością nie jest ona bajkowa. Napotyka na swojej drodze wiele przeszkód, ale co najważniejsze, z pewnością trudniej się o niej czyta. ,,Intryga" była lekkim, typowym romansem, który nie przeczę - czytało mi się dobrze, za to ,,Chaos" to historia, która uwierzcie mi wprowadzi chaos do wszystkich waszych myśli ...

Druga część cyklu opowiada historię Rosie - siostry Emilii oraz Deana, czyli chłopaka Emilii z czasów szkolnych. Po wydarzeniach z pierwszej części serii Rosie mieszka w ekskluzywnym apartamencie, ale żyje bardzo skromnie. Niestety, z powodu mukowiscydozy, na którą choruje cały czas musi być również pod opieką lekarzy. Dean mieszka w tym samym budynku, ale parę pięter wyżej. Gdy oboje mają polecieć na ślub Emilii i Brutala ich relacja zmieni się diametralnie, a oni na nowo się do siebie zbliżą. Jednak choroba Rosie coraz bardziej postępuje, a jedynym czego może im zabraknąć jest czas.

Rosie poznałam już w poprzedniej części i bardzo jej kibicowałam. Dziewczyna była chora na mukowiscydozę, ale starała się pomimo wszystko być opoką dla siostry i ją wspierać. W ,,Chaosie" poznajemy ją lepiej. Gdy czytałam rozdziały, w których była narratorką, naprawdę współczułam jej. Dlaczego ? Bo od zawsze żyła z widmem swojej choroby i czasu, który jej pozostał. W chwili, gdy jest blisko Deana, zapominała o nim i po prostu żyła. To naprawdę bardzo piękne, gdy autor ukazuje tak pięknie miłość, która musi pokonać wiele przeszkód, a najgroźniejszą jest czas. Zapewne niektórzy powiedzą, że to romans/erotyk. Racja, zgodzę się z tym, ale nie każdy erotyk musi opisywać uczucie proste, a ten pokazuje, że jeśli kocha się drugą osobę, nie ma żadnych przeszkód.

Co do Deana, to jest to postać na pozór nieskomplikowana, ale tylko na pozór! To postać, która posiada wiele tajemnic, a każda z nich sprawia, że jest człowiekiem, który tak naprawdę jest nawet można by powiedzieć okaleczony gdzieś wewnętrznie. To, że skrywał uczucie do Rosie przez tyle czasu i przede wszystkim chciał chronić Emilię sprawiło, że naprawdę go polubiłam. Poza tym dużym plusem jest to, że nie nazywał Rosie, jakimś przezwiskiem, bo ,,Służka" Brutala była w moim mniemaniu troszkę dziwna (i niesmaczna). Czuję, że Dean chyba pozostanie moim ulubionym chłopakiem z całej paczki przyjaciół, których losy zostały opisane na kartach książek z serii. Naprawdę, nie da się go nie lubić.

Ci którzy widzieli moją recenzję ,,Intrygi" wiedzą, że jej bohaterowie nie byli infantylni. Podobnie jest z bohaterami ,,Chaosu", tylko, że moim zdaniem są oni jeszcze bardziej sympatyczniejsi od poprzedniej pary. Nie ukrywam, że drugą część serii czytało mi się lepiej niż pierwszą i zdecydowanie szybciej. Ta historia naprawdę łapie za serce i muszę przyznać, że nawet się tego po niej nie spodziewałam, ale to właśnie główni bohaterowie sprawiają, że naprawdę aż chce się czytać ich historię. Mam cichą nadzieję, że autorka uchyli nam rąbka tajemnicy i pokaże, jakie będą ich dalsze losy w kolejnym tomie.

,,Chaos" okazał się dla mnie wielkim zaskoczeniem. Nie spodziewałam się, że historia Rosie i Deana aż tak złapie mnie za serce. Wielkie brawa dla autorki należą się również za to, że pokazała nam, jak wygląda codzienne życie osób chorych na mukowiscydozę. To choroba, o której wiele się słyszy, ale powszechna świadomość ludzi o niej jest bardzo mała. Jedynym co mi przeszkadzało był epilog, który był troszkę za słodki, ale czasem odrobina słodyczy nie zaszkodzi,  więcej zdradzać Wam nie będę. Po prostu musicie sami ją przeczytać, a ja oczywiście niecierpliwie będę wyczekiwała kolejnego tomu z tej serii.



Ocena :   ✰✰✰✰✰✰✰✰✰ (8/10)


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Edipresse Książki

19 komentarzy:

  1. Myślę, że książka będzie idealna na wakacyjny czas. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie rozpoczęłam jej czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie, że pojawiło się u Ciebie aż takie zaskoczenie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Myślę, że z pewnością byś polubiła :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Nie przepadam za romansami :) Choć nie mówię, że ich wcale nie czytam, czasem coś tam mi wpadnie w ręce ;)

    Pozdrawiam
    http://zksiazkanakanapie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, mimo wszystko każdy ma swój gust :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Może i ja skuszę się na tę serię. Lubię takie książki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością się nie zawiedziesz, skoro lubisz takie książki :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. chciałabym kiedyś sięgnąć po tę serię, bardzo mnie intryguje :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Ci się uda, bo jest co czytać :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  8. Na mnie czeka jeszcze pierwszy tom :( Ale nie mogę się doczekać, jak za niego się wezmę!
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością szybko nadrobisz i weźmiesz się za ,,Chaos" :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  9. Nie wiem czemu, ale nie przekonuje mnie ta książka :D No chyba, że na jakiś bardzo leniwy, letni czas ;)

    Pozdrawiam!
    Dominika
    domciachoo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma swój gust. :) Myślę, że jeszcze znajdziesz jakąś inną pozycję, która cię zaciekawi.
      Pozdrawiam

      Usuń
  10. Nie jestem przekona do tej serii, ale może polubiłabym bohaterów skoro nie są infantylni.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że nie jesteś przekonana, ale bohaterów nie da się nie lubić :)
      Pozdrawiam

      Usuń

Witam Cię kochany czytelniku. Bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Pozdrawiam
Katarzyna ♥

Copyright © 2014 Mój Świat Literatury , Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...