Elle Kennedy - ,,Pościg" (recenzja)

,,Pościg" to pierwszy tom nowej serii od Elle Kennedy, czyli Briar U. Czy autorka po raz kolejny mnie zaskoczyła ?



,,Pościg"
Elle Kennedy


Cykl: Briar U (tom 1)
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Data wydania: 5 marca 2019
Tłumaczenie: Ewa Helińska
Summer to dziewczyna, którą pozornie pochłaniają zakupy i moda. Fitz to hokeista uniwersyteckiej drużyny, którego pasją jest projektowanie gier komputerowych. Na pozór ta dwójka jest jak ogień i woda, nie pasują do siebie, ale prawda jest inna - czują do siebie ogromny pociąg. Gdy więc oboje zostaną współlokatorami, stanie się to początkiem całkiem nowej relacji. Tylko czy będą się w stanie zaangażować ?

Elle Kennedy to kanadyjska autorka romansów. Za swoją debiutancką powieść ,,Silent Watch" otrzymała nominację do RITA Award. Jest między innymi autorką serii Off-Campus.

Przyznam szczerze, że Elle Kennedy to autorka, którą od zawsze kojarzyłam z ciekawym młodzieżowym romansem, w którym rozsmakują się nie tylko nastolatki, ale także i ta starsza grupa wiekowa. ,,Off-Campus" to seria, którą naprawdę miło wspominam, bo nie zawiodłam się na żadnej z powieści, które należały do niej należały. A jak jest z powieścią ,,Pościg", która jest wstępem do nowej serii ,,Briar U" ? Niestety, według mnie jest trochę gorzej, ale i tak nie jest źle. ,,Pościg" to kolejna ciekawa powieść młodzieżowa, ale mimo wszystko czegoś mi w niej zabrakło.

Pierwszy tom serii ,,Briar U" to historia Summer i Fitz'ego. Summer to siostra Dean'a (bohatera powieści ,,Podbój"), która ma właściwie wszystko - kochającą rodzinę, ubrania od znanych projektantów, nie narzeka na brak pieniędzy. Ale jest coś, czego nie może mieć - Colina Fitzgeralt'a - przystojnego hokeisty drużyny Briar, do którego czuje coś więcej. Wkrótce przyjdzie im mieszkać razem w jednym mieszkaniu i będą musieli oboje zdecydować, czy są w stanie zaangażować się w związek.

Summer to dziewczyna, którą określa najbardziej słowo ,,przebojowa". Jest piękna, nie boi się wyrażać własnego zdania, właściwie w jakim miejscu by się nie znalazła, wszystkie oczy są zwrócone na nią, ale ma pewien problem - trudno jej coś sformować i przelać na papier i w związku z tym ma trudności w nauce. W wyniku nieszczęśliwego wypadku dziewczyna powoduje pożar w stowarzyszeniu collegu w Brown i zostaje z niego wydalona. Dzięki swoim rodzicom zostaje przyjęta do Briar, ale niestety, ma problem ze znalezieniem mieszkania. Brat znajduje jej wolny pokój w mieszkaniu swoich znajomych, wśród których jest też Fitz, w którym Summer się podkochuje. Fitz to całkowite przeciwieństwo Summer - jest skryty, nie lubi się dzielić z innymi swoim życiem prywatnym, kocha grać w gry komputerowe, które zresztą sam tworzy, studiuje dwa kierunki i gra w drużynie hokejowej, a Summer uważa za pustą dziewczynę, którą interesują tylko zakupy. Przyznam, że polubiłam tych bohaterów. Zarówno Summer, jak i Fitz wzbudzają od razu w czytelniku sympatię. Są jak ogień i woda - ona wygadana, on nieśmiały; ona gdzie się nie pojawi przyciąga uwagę, on chce pozostać w cieniu. To właśnie jeden z plusów tej powieści..

Sama historia, jaką wymyśliła Kennedy jest ciekawa, a na duży plus zasługuje to, że autorka łamie stereotyp romansu, bowiem to Summer zabiega o Fitza, to ona stara się go zaczepić, to ona inicjuje i gra pierwsze skrzypce w wielu scenach, w których oboje występują, a nie na odwrót. Czytelnicy romansu przyzwyczaili się właśnie do tego, że to mężczyzna zabiega o kobietę, a tak nie zawsze jest, nawet w prawdziwym świecie. Nieczęsto to właśnie dziewczyna wykonuje ten pierwszy krok i to właśnie bardzo podoba mi się w te powieści. Niestety, muszę też z wielkim bólem powiedzieć, że mimo tych plusów, które wymieniłam wyżej, powieść jak dla mnie pod względem fabularnym jest niekiedy naciągana, a sami główni bohaterowie w niektórych momentach nieporadni. Chemia pomiędzy bohaterami jest wyczuwalna, ale jakoś mnie nie porwała. Po prostu była, ale nic więcej. Dodatkowo Summer niekiedy mnie irytowała, a Fitz swoim niezdecydowaniem mnie drażnił. Niemniej jednak to i tak bohaterowie, których da się lubić i za to też autorce należą się wielkie brawa.

Powieść napisana jest w narracji pierwszoosobowej, czasie teraźniejszym, z punktu widzenia Summer i Fitza. Elle Kennedy wykreowała naprawdę ciekawy świat i cieszę się, że w serii ,,Briar U" do niego powróciła. W ,,Pościg" nie brakuje humoru, bohaterowie drugoplanowi są ciekawi i nie odwracają uwagi, a niejednokrotnie sprawiają, że jeszcze lepiej czyta się tę powieść. Poza tym autorka po raz kolejny ciekawie przedstawiła życie studenckie i pokazała, że wiąże się ono z dużą ilością pracy, nauki, ale nie brakuje w nim też czasu na przyjemności. Ale tak jak już wspominałam, czegoś mi w tej powieści zabrakło. Chemia co prawda była wyczuwalna pomiędzy bohaterami, ale czasami posunięcia Summer i Fitzy'ego były nielogiczne. Poza tym miałam tez wrażenie, że Kennedy pokazała ,przesłodzoną" wersję rodziny Summer. Ale być może to tylko moje odczucie.

,,Pościg" to kolejna dobra powieść młodzieżowa Elle Kennedy. Nie brakuje w niej humoru, ale autorka porusza też i te trudniejsze tematy, takie jak molestowanie, próba gwałtu, wybory życiowe, życie na studiach. Sami bohaterowie wzbudzają w czytelniku sympatię, a powieść czyta się naprawdę szybko. Niestety, według mnie w tej powieści zabrakło chyba większej ilości emocji, a nielogiczne posunięcia bohaterów niekiedy irytowały. Pomimo to, ,,Pościg" to nadal powieść, która zalicza się do dobrej literatury młodzieżowej. Myślę, że jeśli seria ,,Off-Campus" podbiła Wasze serca, to ,,Pościg" będzie dla Was ciekawą lekturą. A tym, którzy chcą zacząć swoją przygodę z Kenedy radzę przeczytać na początek powieści z serii ,,Off-Campus", ponieważ pomimo tego, że ,,Pościg" stanowi pierwszy tom nowej serii, to autorka nawiązuje w tej powieści do swojej poprzedniej serii. Mimo wszystko, z pewnością będę czekała na kolejną część.

,,Mężczyźni nie definiują kobiet. Kobietę określają jej osiągnięcia. I jej buty."

Ocena :   ✰✰✰✰✰✰ (6/10)




Za możliwość zrecenzowania tej powieści dziękuję Wydawnictwu Zysk i S-ka.


16 komentarzy:

  1. Twórczość autorki jeszcze przede mną, ale mam nadzieję, że uda mi się to zmienić. 😊
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam w moje skromne blogowe progi. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze z chęcią wchodzę na Twojego bloga :) Mam nadzieję, że uda Ci się kiedyś nadrobić powieści tej autorki.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. To tym bardziej polecam się zaznajomić, powieści z serii ,,Off-Campus" naprawdę fajnie się czyta :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Za stara już chyba jestem na młodzieżówki- jakoś dla mnie one wszystkie mają identyczny schemat...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, ale mam nadzieję, że jeszcze się kiedyś przekonasz, bo warto od czasu do czasu sobie urozmaicić lekturę :D
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Bardzo mi się podobała :) Dawno tak dobrze nie bawiłam się przy książce :) Bohaterowie sa super :) Pamiętam, że w poprzedniej serii o Summer była wzmianka i wtedy jakoś niekoniecznie ją polubiłam :) Dialogi też były fajne, zabawne. Jedynie żałuję, ze nie ma oryginalnej okładki :) Czekam na kolejne tomy :D
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Była, była, mi tez wydawała się wtedy taka sobie, ale w Pościgu pokazuje klasę :D
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Fajnie, że autorka łamie stereotypy :) może wyjść z tego ciekawa historia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcu, to dziewczyna się za chłopakiem uganiała, a nie on za nią i to wielki plus :D
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Dla mnie ta książka wybija się nieco na tle jej podobnych. Miło się ją czytało, choć na pewno nie uznaję jej za wybitną. Mimo to chętnie sięgnę po kontynuację :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie podobnie :) Niby była taka sobie jak na Kennedy, ale to i tak w miarę dobra literatura młodzieżowa :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. O tej autorce słyszałam dużo dobrego ale nie wiem czy to do końca moje klimaty. W każdym razie świetna recenzja ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Elle Kennedy to ciekawa autorka i fajnie się z nią zapoznać bliżej. Może akurat Ci się spodoba )
      Pozdrawiam

      Usuń

Witam Cię kochany czytelniku. Bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Pozdrawiam
Katarzyna ♥

Copyright © 2014 Mój Świat Literatury , Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...