Christina Lauren - ,,Szalona noc" (recenzja)

Czy przyjaźń może zacząć się od zawartego w Las Vegas małżeństwa ? Czy przyjaźń może z czasem przerodzić się w coś więcej ?



,,Szalona noc"
Christina Lauren


Cykl: Wild Seasons (tom 3)
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Data wydania: 9 kwietnia 2019
Tłumaczenie: Katarzyna Krawczyk
Lola i Oliver to jedyna para, która nie skonsumowała swojego małżeństwa zawartego w Las Vegas. Oboje cieszą się z tego. Dzięki temu mogli zostać przyjaciółmi, którzy zawsze mogą na sobie polegać. Ale w rzeczywistości oboje pragną siebie od dnia, w którym się poznali, a napięcie pomiędzy nimi z każdym dniem rośnie. Czy oboje postanowią pójść o krok dalej ? Czy będą tylko przyjaciółmi ?

Christina Lauren to Christina Hobbs i Lauren Billings - duet autorski z USA. Obie panie rozpoczynały karierę pisarską na portalach publikujących fanfiction inspirowane serią "Zmierzch". Dziś autorki wyszły poza świat pisarstwa online, stając się jednymi z popularniejszych twórczyń literatury gatunku Young Fiction oraz Adult Fiction. Piszą głównie romanse obyczajowe.

Moja przygoda z serią ,,Wild Seasons" zaczęła się dosyć nietypowo, bo zaczęłam ją od drugiej części. W międzyczasie zorientowałam się, że chyba gdzieś brakuje mi paru informacji i postanowiłam nadrobić ,,Słodkie rozkosze" i mam teraz cały ogląd na tę serię. Jeśli jednak macie jakąkolwiek książkę z tej serii na półce, to nie martwcie się, że pogubicie fakty. Każda powieść z tej serii jest o konkretnej parze i można ją śmiało czytać bez znajomości poprzednich części, co nie znaczy, że nie lepiej byłoby, gdybyście zaczęli swoją przygodę z tą serią od pierwszej części (ale nie zrażajcie się, pierwsza część moim zdaniem jest najgorsza i zniechęca do lektury dalszych tomów). ,,Szalona noc" to już trzecia część serii. I powiem Wam, że chyba skradła ona moje serce najbardziej i najszybciej z wszystkich części, które dotąd zostały wydane.

Lolę i Olivera mogliśmy poznać już w poprzednich częściach. To jedyna para, która nie skonsumowała swojego małżeństwa zawartego w Las Vegas i chyba już od pierwszej części powoli skradali moje serce. Nie będę ukrywać, ta para bardzo mi się spodobała. Od początku poczułam do nich sympatię i nie mogłam się doczekać, aż w końcu będę mogła przeczytać ich historię. Lola to autorka powieści graficznej Razor Fish, która stała się bestsellerem. O wykup praw do ekranizacji jej powieści rywalizuje wiele studiów filmowych, a ona z dnia na dzień staje się znaną osobą w świecie komiksu. Ale nie może zapomnieć o Oliverze - mężczyźnie, z którym wzięła kiedyś szalony ślub w Las Vegas. Od początku go pragnęła, ale bała się utraty zbudowanej z nim silnej przyjaźni. Wkrótce jednak oboje będą musieli zdecydować, czy zechcą zostać tylko przyjaciółmi.

Lola to bardzo zdolna dziewczyna. Z całej trójki przyjaciółek, to ona wydaje się tą najbardziej rozsądna. Starannie przemyśla swoje decyzje, rzadko działa pod wpływem impulsu. Ma też wielki talent - jej powieść graficzna szturmem podbija wydawniczy rynek, ale ona sama pozostała sobą. Skromną dziewczyną, która nie może przyzwyczaić się do tego, że nie jest biedną absolwentką studiów. To dziewczyna, którą naprawdę polubiłam. Nie jest tak szalona jak jej przyjaciółki, ale ma w sobie urok osobisty, który sprawia, że aż chce się o niej czytać i jej kibicujemy. Oliver to również rozsądny mężczyzna. Chociaż od samego początku Lola bardzo mu się podobała nie uległ pokusie i postanowił, że nie chce stracić przyjaźni z taką dziewczyną przez chwilę słabości. Był wychowywany przez dziadków, a dzięki spadkowi, który zostawił mu ojciec mógł spełnić swoje największe marzenie - otworzyć sklep z komiksami. Napięcie pomiędzy tymi bohaterami czuć od samego początku tej serii, ale to właśnie w ,,Szalona noc" sięga ono zenitu. Lola i Oliver pasują do siebie idealnie. Oboje mają wspólne zainteresowania, oboje są rozważni. Oboje też boją się utraty przyjaźni. Być może ich oparta na ,,przyjaźni" relacja jest typowa dla wielu romansów, ale czyta się ich historię bardzo dobrze, a poza tym cały czas trzymamy za nich kciuki.

Duet autorek po raz kolejny bardzo miło mnie zaskoczył i otrzymałam od nich powieść, na którą czekałam. Fabuła na początku jest nieśpieszna. Widać, jak relacja pomiędzy głównymi bohaterami cały czas się rozwija. Oboje nie są infantylni i idealni. Zarówno Lola, jak i Oliver boją się utraty, są zagubieni w uczuciach. Szczególnie Lola i to jej zagubienie w nowej, nieznanej dla niej rzeczywistości znanej autorki powieści graficznych jest bardzo urocze i ujmujące. Niekiedy jednak tę dwójkę bohaterów chciałam trzepnąć i powiedzieć im, by się tak nie ociągali, tylko w końcu wyznali co czują. Autorki za bardzo wydłużyły tę część, więc strasznie się ona ciągnie. To był jak dla mnie jedyny minus tej powieści. Bohaterowie czasami denerwowali mnie swoim zachowaniem i swoimi obawami o utratę przyjaźni. Widać jednak, że autorki nie napisały tej historii na siłę. Jest lekko, ciekawie, a czytelnik nie może się oderwać od lektury przez długi czas. Nie brakuje też tutaj szczypty dramatu, trudnych wyborów. I chociaż wiemy i tak, jak ta cała historia się potoczy, czytamy ją z niemałym zaciekawieniem. A o to właśnie chodzi w romansach.

,,Szalona noc" to powieść, która na pewno będzie dla Was miłą lekturą. Główni bohaterowie nie są infantylni, a styl, jakim jest napisana jest lekki. Być może cała ta historia wydaje się banalna - w końcu to nie pierwszy romans, w którym bohaterowie są przyjaciółmi, chcą czegoś więcej, ale się boją; jednakże chemia pomiędzy Lolą i Oliverem jest bardzo duża, wręcz ogromna, a to sprawia, że nie zwracamy uwagi na niedociągnięcia, jakie są w tej powieści. Z pewnością jest to idealna lektura na lato - lekka, z ciekawymi bohaterami, ale przede wszystkim życiowa, zwyczajna, w której każdy odnajdzie coś dla siebie.

Ocena :   ✰✰✰✰✰✰✰ (7/10)




Za możliwość przeczytania tej powieści dziękuję Wydawnictwu Zysk i S-ka.

8 komentarzy:

  1. Myślę, że jest to idealna lektura właśnie na teraz, żeby móc sobie odpocząć na leżaczku z niezobowiązującą książką. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam już o tej serii, ale jakoś mnie nie kusi, żeby po nią sięgnąć ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. O nie, nie, nie, ja czytalam pierwszy tom tej padliny i zdecydowanie podziękowałam kolejnym częściom ;D
    Pozdrawiam ciepło :)
    Kasia z niekulturalnie.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czytałam pierwszy tom, też mnie nie zachwycił, ale ten trzeci jest całkiem całkiem :D
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Kochana
    Nadal nie mogę skopić się na czytaniu, co mnie boli i wkurza!
    Pozdrawiam najserdeczniej:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi całkiem w porządku, może sięgnę po tę książkę.

    www.kulturalnameduza.pl

    OdpowiedzUsuń

Witam Cię kochany czytelniku. Bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Pozdrawiam
Katarzyna ♥

Copyright © 2014 Mój Świat Literatury , Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...