Nicolas Sparks - ,,Z każdym oddechem" (opinia)

Dzisiaj całkiem inny post. Niedawno postanowiłam wziąć udział w akcji ,,Wspólne czytanie"na blogu Naćpana książkami. Pierwszą książką, która została wybrana do wspólnego czytania jest powieść Nicolasa Sparksa - ,,Z każdym oddechem". W tym poście poznacie moją opinię na temat tej powieści, natomiast opinie innych blogerek na temat tej lektury znajdziecie na blogu Naćpana książkami.. Pytania zadawała autorka bloga Naćpana książkami




Nicolas Sparks
,,Z każdym oddechem"

Tłumaczenie: Maria Olejniczak-Skarsgard
Wydawnictwo: Albatros
Data wydania: 17 października 2018
1. Czy jest to Twoje pierwsze spotkanie z twórczością autora ? 

Kiedyś przeczytałam powieść ,,Pamiętnik" tego autora, ale to już było bardzo dawno temu. ,,Z każdym oddechem" to pierwsza powieść, tego autora, którą przeczytałam w ostatnim czasie.

2. Jak podchodziłaś do tej książki?

Byłam jej bardzo ciekawa. Wiele blogerek ją polecało, zresztą ma również ładną okładkę i ciekawy opis, więc tym bardziej byłam jej ciekawa. Nie pamiętałam już, jak pisze Sparks, bo ,,Pamiętnik", czyli jedyną książkę tego autora przeczytałam pewnie dobre pięć lat temu, więc byłam również ciekawa czy będzie się jego prozę czytało lekko. W końcu Sparksa niektórzy nazywają ,,królem romansów", a wiele jego powieści zostało zekranizowanych, tak więc tym bardziej wzmagało to moją ciekawość.

3. Co myślisz o fabule ?

Fabuła w ,,Z każdym oddechem" jest bardzo ciekawa. Ciekawe jest również to, że autor w pierwszym rozdziale wyjaśnia, że powieść została napisana na motywie prawdziwych wydarzeń, cała podstawa tej powieści opierała się na prawdziwej historii. Jedynie imiona, miejsca, oczywiście dokładne opisy poszczególnych zdarzeń były zmienione. To bardzo ciekawe i sprawia, że czujemy, że osoba, o której życiu, miłości czytamy gdzieś w tym świecie istnieje. Jednakże mam wrażenie, że Sparks próbował rozwinąć wiele wątków na raz, których do końca nie pozamykał. To chyba główny minus fabuły tej pozycji.

4. Czy według Ciebie akcja w książce rozgrywa się szybko ?
Wprost przeciwnie, jak dla mnie zdecydowanie zbyt wolno. Czytając początek myślałam, że tej książki chyba nie uda mi się przeczytać. Pierwsze strony strasznie mi się dłużyły. Z czasem akcja zaczęła przyśpieszać, ale jak dla mnie i tak była za wolna.

5. Jak według Ciebie autor poradził sobie z wykreowaniem bohaterów ?
Przez sposób pisania pana Sparksa, przedstawienie postaci było jak dla mnie niezbyt wystarczające. Mimo wszystko główne postaci w tej książce dobrze się uzupełniają i myślę, że można uwierzyć w historię, jaka pomiędzy nimi się rozgrywa.

6. A co uważasz na temat stylu pisania ?
Przyznam, że styl pisania pana Sparksa do moich ulubionych nie należy. Skupia się on bardzo na szczegółach, które dla fabuły tak naprawdę nie mają znaczenia. Opis wysiadania głównego bohatera z auta ciągnął się niemiłosiernie. Ja wolę, gdy autor bardziej skupia się na dialogach, tymczasem Sparks postawił na opisy i dlatego tę książkę czytało mi się dłużej niż inne o tej samej ilości stron, co nie zmienia faktu, że fabuła mi się podobała.

7. Jak uważasz do jakiej grupy czytelników jest kierowana ta pozycja ?
Najczęściej czytam romanse i literaturę obyczajową. Myślę, że powieść Sparksa jest właśnie dla tych osób, które lubią połączenie tych dwóch gatunków. Nie bez przyczyny w końcu Sparks jest nazywany ,,królem romansu". Z pewnością też osoby, które lubią ciekawe opisy, piękne krajobrazy w powieściach, ciekawych bohaterów w tej książce znajdą coś dla siebie.

8. Czy zauważyłaś w tej lekturze jakieś wady ? A może ma same zalety ?
Jak dla mnie, ta powieść ma wiele wad, ale też i zarazem wiele zalet. Według mnie główną wadą tej pozycji jest niezbyt wciągający początek, który może się okazać dla wielu czytelników zbyt nudny, by czytać dalej tę powieść. Poza tym te rozpoczynanie wątków, również jest wielką wadą.  Warto też dodać, te rozciągłe opisy i mniejszą ilość dialogów. To mogą być właśnie jedne z głównych wad tej lektury.

9. Czy lektura jest godna polecenia ?
Myślę, że tym osobom, które lubią prozę Sparksa, albo dłuższe, rozciągnięte romanse, ta powieść może się spodobać. Jeśli jednak jesteście przyzwyczajeni do wielu dialogów, szybkiej akcji i wolicie, by książka wciągała od pierwszej strony, to sądzę, że to może nie być lektura dla Was.

10. Sięgniesz po kolejne pozycje autora ?
Myślę, że tak, bo chcę się przekonać czy inne książki tego autora są napisane w podobny sposób jak ,,Z każdym oddechem". Natomiast sądzę, że nie nastąpi to w najbliższym czasie, ale dopiero za jakieś parę miesięcy.

 Czy weźmiesz jeszcze udział we wspólnym czytaniu ? 

Z chęcią. To bardzo fajna inicjatywa, która pokazuje, że blogerzy mogą razem współpracować. Zapraszam innych blogerów, by przyłączyli się do akcji.


Mam nadzieję, że podoba się Wam forma takich postów. Zapraszam Was do włączania się w takie inicjatywy. To nie tylko dobra zabawa, ale także możliwość poznania fajnych ludzi :)


Całą notkę znajdziecie na blogu Naćpana książkami => <kliknij tutaj>


4 komentarze:

  1. Książkę czytałam i naprawdę bardzo mi się podobała, więc polecam wszystkim. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o tej akcji wspólnego czytania, ale nie dołączyłam się do niej, bo jakoś nie mogę się przekonać do twórczości Nicolasa Sparksa ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sporo słyszałam o książce jednak jeszcze jej nie czytała. Świetna akcja, pytania też określają to co najważniejsze w recenzji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Okładka faktycznie przyciąga i to bardzo, jeszcze nie miałam okazji jej przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń

Witam Cię kochany czytelniku. Bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Pozdrawiam
Katarzyna ♥

Copyright © 2014 Mój Świat Literatury , Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...