Abby Jimenez - ,,To tylko przyjaciel" (recenzja przedpremierowa)

Czy układ friend with benefits może wymknąć się spod kontroli ? Zapraszam Was na recenzję powieści ,,To tylko przyjaciel".



,,To tylko przyjaciel"
Abby Jimenez


Wydawnictwo: Wydawnictwo Muza
Data wydania: 15 lipca 2020
Tłumaczenie: Paweł Wolak
Kristen twardo stąpa po ziemi, ale gdy poznaje Josha jej życia diametralnie się zmienia. Oboje szybko zostają najlepszymi przyjaciółmi, ale ich relacja nie może przerodzić się w coś więcej. Czy oboje wyprą się swoich uczuć ?

Abby Jimenez to amerykańska pisarka, która tworzy współczesne romanse. Zwyciężczyni konkursu kulinarnego, który został zorganizowany przez Food Network. W 2007 roku, postanowiła założyć z własnej domowej kuchni cukiernię Nadia Cakes. Na dzień dzisiejszy ma swoje sklepy w których produkuje wypieki, oraz sławne na cały świat babeczki na terenie dwóch stanów. Jej debiutująca powieść „To tylko przyjaciel” zyskała uznanie przez „USA Today” i trafiła na listę bestsellerów. Prywatnie pisarka woli spędzać czas w domu wraz ze swoim psem przy książce oraz kawie. Mieszka w Minnesocie.

Książek z motywem przyjaciela i relacji "friendzone" można wyliczać naprawdę wiele. W końcu, ktoś kiedyś powiedział, że miłość, a nawet małżeństwo musi zacząć się od przyjaźni, a małżonkowie powinni być dla siebie najlepszymi przyjaciółmi. Abby Jumenez postanowiła jednak do tego motywu dodać nutkę tragizmu i emocji. W efekcie otrzymujemy książkę, która  ... może skraść niejedno książkowe serce w te lato.

Przypadkowe spotkanie stanie się początkiem pasma nieoczekiwanych zdarzeń w życiu Kristen i Josha. Ona ma już jednak chłopaka i nie zamierza z nim zrywać. Tymczasem on dopiero niedawno rozstał się z dziewczyną i zaczyna nowe życie. Niedługo jednak oboje zadadzą sobie pytanie, czy wystarczy im tylko przyjaźń.

Kristen musi mieć zawsze wszystko dokładnie zaplanowane. Analityczne rozumowanie sprawia, że dziewczyna zawsze twardo stąpa po ziemi. Własna firma zajmuje jej dużo czasu, a ona cały czas czeka na to, aż jej chłopak, który służy w wojsku wreszcie z nią zamieszka. Kristen ma duże poczucie humoru, jest wyluzowana, ale jej dzieciństwo wcale nie było proste. Dziewczyna ma jeszcze jeden problem: bardzo chciałaby być matką, ale to niemalże niewykonalne, ponieważ z powodu długich i bolesnych miesiączek ma małe szanse na zajście w ciążę i postanawia poddać się zabiegowi usunięcia macicy. Gdy poznaje Josha, który ma zostać świadkiem na ślubie jej najlepszej przyjaciółki, od razu czuje, że pomiędzy nią, a nim coś iskrzy. Niestety, on chce mieć dużą rodzinę, a ona wie, że nie będzie mogła mu tego dać. Josh na nowo rozpoczyna swoje życie. Zaczyna pracę w straży pożarnej, a gdy poznaje Kristen od razu wie, że pomiędzy nimi jest chemia, o której ciężko mu będzie zapomnieć. Od razu polubiłam głównych bohaterów. Kristen to dziewczyna, która naprawdę ma głowę na karku, nie boi się wyzwań. Nie bierze wszystkiego do siebie, ma dystans. Natomiast Josh, to po prostu ... ideał. Cóż więcej można powiedzieć o mężczyźnie, który kupuje podpaski, jest przystojny i do tego potrafi naprawić coś w domu, a przy tym jest uczuciowy i walczy o ukochaną osobę ? No właśnie ... Bohaterowie, jakich wykreowała Jimenez są naprawdę zajmujący. Na dodatek bardzo podobali mi się także bohaterowie drugoplanowi. Autorka rozwinęła ich i mają oni także duży wpływ na fabułę, a nie stanowią tylko ,,ozdoby" książki.

Choć okładka zwiastuje raczej lekki letni romans, to tak naprawdę są to tylko pozory. W środku aż kipi od emocji, napięcia i przede wszystkim dramatu, a wszystko oczywiście okraszone jest tajemnicą i uczuciem, jakie rodzi się pomiędzy Kristen i Joshem. Były w niej momenty, w których aż popłakałam się ze śmiechu, ale i takie, przy których było mi bardzo smutno. Poza tym autorka porusza też motyw bezpłodności i nie spycha go na margines, co także jest dużym plusem. Sama historia Kristen i Josha to istny rollercoaster emocji. Charakterni bohaterowie nie pozwolili mi się nudzić, a zabawne perypetie i nieco smutniejsze wydarzenia, w jakie wplątała ich autorka sprawiły, że niektóre fragmenty z tej książki zostały mi w pamięci. Historia opowiadana jest na przemian - z punktu widzenia obojga bohaterów, co również moim zdaniem było bardzo na plus, bo dzięki temu cała historia jest pełniejsza. Nie czułam, że coś zostało niedopowiedziane. 

,,To tylko przyjaciel" to pełna ciepła, emocji i niełatwych tematów opowieść o miłości, która napotyka wiele przeszkód. Muszę przyznać, że bardzo podziwiam autorkę za to, że imając się tak trudnych tematów, w jej książce nadal czuć lekkość. Nic nas nie przytłacza, a z każdą kartką coraz bardziej zagłębiamy się w historię Kristen i Josha. To nie tylko opowieść o miłości, ale przede wszystkim walce ze sobą, własnymi uprzedzeniami i przeszkodami, które napotykamy każdego dnia. To też opowieść o miłości w cieniu choroby i próbie znalezienia szczęścia. Cieszę się, że autorka postanowiła napisać historię Sloan, czyli przyjaciółki Kristen i mam nadzieję, że również i ona będzie miała swoją premierę w Polsce. Tymczasem polecam Wam tę powieść i mam nadzieję, że rozgrzeje ona Wasze serca w letnie wieczory. 

Ocena :   ✰✰✰✰✰✰✰✰ (8/10)

Za możliwość przedpremierowego przeczytania tej powieści dziękuję Wydawnictwu Muza.

17 komentarzy:

  1. Z niecierpliwością czekam na swój egzemplarz tej książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, mam nadzieję, że Ci się spodoba :D
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Będę mieć tą książkę na uwadze. W wakacje przerzucam się na o wiele lżejszą literaturę:)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie. Mam nadzieję, że ta pozycja spełni Twoje oczekiwania :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Świetna książka. Rozbawiła mnie i wzruszyła. Super lektura.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, czytałam Twoją recenzję i fajnie, że mamy podobne poglądy na tę powieść :D
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Niby nie moje klimaty, ale wszyscy polecają, więc z ciekawości po nią sięgnę. Zwłaszcza, że porusza trudne tematy.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, zawsze możesz sprawdzić. Akurat może przypadnie Ci do gustu.
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Dużo pozytywnych opinii na temat tej książki widzę w internecie. Chyba i ja się skuszę ;). Wygląda mi ona na dobrą lekturę na urlop.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zdecydowanie. To fajna lektura na lato i mam nadzieję, że Tobie również się spodoba :D
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Książka brzmi jak coś idealnie wpisującego się w moje gusta, będę więc mieć ją na uwadze. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam i mam nadzieję, że Tobie również się spodoba :D
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Bardzo fajna recenzja i z chęcią przeczyt ta książkę :) dziekuje za polecenie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. Dzień dobry,
      nie wiem co ładnie wygląda, ale dziękuję i cieszę się, że się spodobało :D Może Pan również napisać na emaila: kkatarzyna863@gmail.com, bo jestem bardzo ciekawa :D
      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  9. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej,
      bardzo się cieszę, że moja recenzja/albo książka Ci się spodobały :D
      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń

Witam Cię kochany czytelniku. Bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Pozdrawiam
Katarzyna ♥

Copyright © 2014 Mój Świat Literatury , Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...