5 książek, na które czekam w kwietniu

W tym roku kwiecień na pewno będzie obfitował w wiele intrygujących premier. Koniecznie sprawdźcie, na jakie powieści w tym miesiącu warto zwrócić uwagę.

Zapowiedzi książkowe

      Linda Szańska (Agnieszka Lingas-Łoniewska; Anna Szafrańska)

Siła przetrwania       

Linda Szańska książka
Do teraz nie mogę uwierzyć, że ,,Siłę honoru", czyli jedną z lepszych książek, jakie mogłam przeczytać w 2020 roku napisały te dwie bestsellerowe autorki. Naprawdę, cieszę się niesamowicie na to, że w końcu uda się poznać historię Diabła. Tyle ciętych ripost, logicznie poprowadzone wątki i przede wszystkim główna para w poprzedniej części sprawiły, że biorę w ciemno historię Ewy i Daniela. Oby tylko autorki utrzymały poziom z poprzedniej części i nic więcej mi nie trzeba. 

A tym, którzy nie czytelni mojej recenzji ,,Siły honoru" polecam oczywiście jej nadrobienie.

Premiera książki: 14.04.2021

Wydawnictwo: Wydawnictwo Burda Książki


Opis:               

Karty na stół: Linda Szańska to efekt fascynującej współpracy literackiej Agnieszki Lingas-Łoniewskiej i Anny Szafrańskiej – dwóch bestsellerowych autorek i największych specjalistek od nieustraszonych kobiet, niebezpiecznych mężczyzn i opowieści naładowanych emocjami!

Daniel Rokita, zwany Diabłem, w pełni zasługuje na swój pseudonim. Tym, którzy wchodzą mu w drogę, potrafi zgotować prawdziwe piekło. I nikt nie ma odwagi się mu sprzeciwić.

Ale bycie prawą ręką Anioła, bossa poznańskiej mafii, ma swoją cenę. Diabeł już raz ją zapłacił. A raczej zrobił to ktoś, kogo kochał.

Nigdy więcej na to nie pozwoli. Nawet jeśli oznacza to wieczną samotność.

Ewa jednak nie boi się takiego życia. Dzięki narzeczonej Anioła i swojej najlepszej przyjaciółce dobrze rozumie, z czym wiąże się związek z kimś takim jak Diabeł. Bardziej przeraża ją to, że przy Danielu traci głowę i jest gotowa wyznać mu tajemnice, których nikomu nie powinna zdradzać. A stąd już tylko krok do uczucia, które może zniszczyć ich oboje.

W tym świecie miłość to oznaka słabości. I tylko nielicznym udaje się dotrzeć do raju.

Podwójna dawka emocji! Agnieszka Lingas-Łoniewska i Anna Szafrańska – zainspirowane rozmowami z byłą pracowniczką hotelu Orbis Polonez, gdzie w latach 80. i 90. bywała wierchuszka poznańskiej mafii – połączyły siły, by stworzyć wciągającą historię o uczuciu, które w świecie bezwzględnych mafiosów i walki o wpływy może być śmiertelnie niebezpieczne.



      Paulina Świst, Lilka Płonka

Mala M.       

Paulina Świst Lilka Płonka
To chyba duet, którego nikt się nie spodziewał w 2021 roku, choć gdy zobaczyłam ,,pseudonim" Lilki Płonki na stronie wydawnictwa wśród witanych autorek w wydawnictwie już wiedziałam, że coś się święci. Co ciekawe, szczerze nie mam pojęcia, w jakie klimaty poszły autorki i czy otrzymamy powieść osadzoną w prawniczym świecie, czy jednak to będzie zupełnie coś nowego. Jedno jest pewne: Jeżeli książki Pauliny Świst są jednymi z Waszych ulubionych, to z pewnością tej powieści nie można sobie odpuścić.

Premiera książki: 14.04.2021

Wydawnictwo: Wydawnictwo Akurat


               Opis:

Świat Mali staje na głowie, kiedy dziewczyna zawiera bardzo bliską znajomość z niebieskookim bogiem seksu. Zadurzona, oszołomiona i zdezorientowana postanawia za wszelką cenę odszukać mężczyznę, który w pół godziny dał jej więcej rozkoszy niż wszyscy jej dotychczasowi faceci razem wzięci. Jak na złość, nie wiadomo skąd pojawia się „ten drugi” – szarmancki, uroczy, inteligentny sąsiad, gotów uczynić wiele w imię utrzymania dobrosąsiedzkich stosunków. Lepszy wróbel w garści czy gołąb na dachu? To najmniejszy z problemów, jakie zwalają się Mali na głowę. Część z nich dotyczy jej najlepszej przyjaciółki Zuzy, a to się Mali wcale, ale to wcale nie podoba…


       Corinne Michaels

Zawalcz o mnie       

Corinne Michaels
Tę książkę już przeczytałam i niedługo na blogu pojawi się jej recenzja. Jednak już teraz zdradzę Wam, że to jest właśnie jedna z tych powieści, które aż chce się czytać i z pewnością trzyma poziom poprzedniego tomu. Na pewno, jeżeli lubicie tę autorkę i jej powieści, albo przeczytaliście pierwszą część o braciach Arrowood'ach, to koniecznie musicie sięgnąć również po tę historię.

Premiera książki: 7.04.2021

Wydawnictwo: Wydawnictwo Muza


Opis:               

Zakochałem się w Sydney Hastings, kiedy miałem dziesięć lat.

Kiedy mieliśmy po szesnaście lat, przyrzekliśmy sobie być razem na zawsze.

Kiedy miałem dwadzieścia dwa lata, złamałem wszystkie dane jej obietnice.

Zostawiłem ją i przyrzekłem sobie, że nigdy nie wrócę w rodzinne strony.

Po śmierci ojca muszę przyjechać do Sugarloaf na pół roku.

Zobaczę ją znowu. Już nie tylko w moich wspomnieniach.

Kiedy jesteśmy razem, czuję, jakby czas stanął w miejscu.

Ciągle jej pragnę, ale na nią nie zasługuję.

Zamiast przepraszać, biorę ją w ramiona.

A potem to ona mnie zostawia.

Teraz muszę walczyć. Dla niej. Dla nas. O życie, którego oboje pragniemy... "

"Zawalcz o mnie" to druga część najnowszej serii romansów zatytułowanej "The Arrowood Brothers". Bohaterami tej czteroczęściowej opowieści są bracia Connor, Declan, Sean i Jacob Arrowoodowie. Po śmierci znienawidzonego ojca wracają w rodzinne strony, by wypełnić jego ostatnią wolę. Każdego z nich czeka konfrontacja z przeszłością i własnymi uczuciami. Każdy musi podjąć decyzję, która radykalnie odmieni jego życie.



       Reyes Monforte

Pocztówki ze wschodu       

Reyes Monforte
Literatura tzw. obozowa jakoś nie jest zwykle w strefie moich zainteresowań, ale czasami się zdarza, że sięgnę po powieść z tego gatunku. Opis powieści ,,Pocztówki ze wschodu" naprawdę mnie zaintrygował na tyle, że z pewnością postaram się tę książkę przeczytać. Mam nadzieję, że się na niej nie zawiodę.

Premiera książki: 21.04.2021

Wydawnictwo: Wydawnictwo Mando


               Opis:

We wrześniu 1943 roku Ella zostaje wywieziona do obozu w Auschwitz-Birkenau. Od razu staje się uprzywilejowaną więźniarką i pomocnicą Marii Mandel zwanej Bestią. Mimo że Ella ma lepsze warunki niż reszta więźniów, jest zdana na łaskę i niełaskę Bestii, która często wpada w furię i znęca się nad dziewczyną. Ella pracuje w tak zwanej Kanadzie, gdzie w bagażach deportowanych znajduje liczne pocztówki i zdjęcia. Wykrada je i w ukryciu zapisuje na nich obozowe historie, a także imiona towarzyszek, by nikt o nich nie zapomniał.

Prawie czterdzieści lat później Bella próbuje się pogodzić ze śmiercią matki. Kiedy wydaje się, że życie powoli wraca na właściwe tory, dziewczyna dostaje tajemnicze pudełko pełne starych pocztówek, które jej matka przechowywała, będąc więźniarką obozu Auschwitz- Birkenau.

Pocztówki ze Wschodu to chwytająca za serce opowieść o doświadczeniach, które na zawsze nas zmieniają, woli walki i dramacie II wojny światowej.


       Katherine Center

To, czego pragniesz       

Katherine Center
Na książkach Katherine Center jeszcze się nie zawiodłam i myślę, że ta książka nie przy czyni się do zmiany tego stanu rzeczy. Już sam opis jest naprawdę obiecujący, a gdy dodamy do tego to, co autorka pokazała w swoich poprzednich częściach ta książka może okazać się naprawdę dobra.

A moje recenzje innych książek tej autorki znajdziesz tutaj: Książki Katherine Center 

Premiera książki: 21.04.2021

Wydawnictwo: Wydawnictwo Muza


Opis:               

Samantha Casey jest młodą, pogodną kobietą. Pracuje jako szkolna bibliotekarka i kocha swoją pracę. Uwielbia wszystkich uczniów i nauczycieli, których traktuje jak swoją rodzinę. W przeszłości była jednak zupełnie inną osobą.

Duncan Carpenter jest nowym dyrektorem w jej szkole. Dla niego w życiu najważniejsza jest dyscyplina i przestrzeganie zasad. Duncan wie, że życie to nie przelewki, a niebezpieczeństwo zawsze czyha tuż za rogiem. W przeszłości był jednak zupełnie inną osobą.

Znają się z poprzedniej szkoły. Lata temu Sam szaleńczo kochała się w Duncanie. Była jednak niedostrzegalna ­– i to nie tylko dla niego. Dla wszystkich. Nawet dla samej siebie. Sam porzuciła dawne życie, znalazła nową szkołę i rozpoczęła wszystko od nowa.

Kiedy Duncan zostaje zatrudniony jako nowy dyrektor w szkole, w której bezpieczną przystań znalazła Sam, młoda bibliotekarka jest pełna obaw.

Wkrótce jednak okazuje się, że uroczy Duncan, jakiego znała, jest teraz nudnym, surowym służbistą, który za cel wziął sobie zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w szkole, nie zważając zupełnie na to, że jego działania mogą zniszczyć lokalną sielankę.

Czy Sam i Duncan podejmą ryzyko i poddadzą się rodzącemu się między nimi uczuciu?


Jak podobają się Wam zapowiedzi na kwiecień? Znaleźliście coś dla siebie? A może będziecie nadrabiać stosy książkowe? Zapraszam Was do komentowania.

Podpis

10 komentarzy:

  1. Na dwie ostatnie książki z listy również czekam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z wymienionych przez Ciebie książek raczej mnie do niczego nie ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat na te książki w kwietniu nie czekam.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam jeszcze nic Katherine Center, ale ,,To czego pragniesz" zapowiada się ciekawie

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja czekam na inne nowości niż Ty, ale najważniejsze, że jest w czym wybierać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, każdy znajdzie coś dla siebie <3
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Jedna książka mnie zaciekawiła. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja akurat nie czekam na żadną z tych książek, ale zainteresowała mnie jedna - "Pocztówki ze wschodu", bo od czasu do czasu lubię sięgnąć po powieść w klimatach wojennych i obozowych...

    OdpowiedzUsuń
  8. Pocztówki ze wschodu mnie najbardziej zainteresowały :)

    OdpowiedzUsuń

Witam Cię kochany czytelniku. Bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Pozdrawiam
Katarzyna ♥

Copyright © 2014 Mój Świat Literatury , Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...