Anna Wolf - ,,Parker Rain" (recenzja)

Czy najnowsza powieść Anny Wolf miło mnie zaskoczyła? Zapraszam Was na recenzję pierwszego tomu serii Niepokonani, czyli ,,Parker Rain".

Parker Rain

,,Parker Rain"
Anna Wolf

Cykl: Niepokonani (tom 1)
Wydawnictwo: Akurat
Data wydania: 15 września 2021
Gdy Corina przyjeżdża do Newport News nie spodziewa się, że to miasto stanie się miejscem, w którym rozpocznie się jej nowe życie. Przed ołtarzem porzucił ją narzeczony, a teraz okazuje się, że została sąsiadką mężczyzny, który rok przesiedział w więzieniu. Wkrótce bliżej poznaje swojego sąsiada, a pomiędzy nimi rodzi się nowe uczucie. Czy obojgu uda się pokonać przeciwności losu i być razem? 

Anna Wolf to z wykształcenia inżynier. Zakochana w pisaniu książek oraz pieczeniu i gotowaniu. Dzień zaczyna od filiżanki kawy. Mama dwóch córek oraz właścicielka cocker-spaniela. Mieszka w Gorzowie Wielkopolskim.

Już sam tytuł uświadamia nam, kto jest głównym bohaterem najnowszej książki Anny Wolf, która ponad rok temu podbiła listy bestsellerów swoją debiutancką powieścią ,,Serce gangstera". Tym razem autorka postanowiła zaoferować nam historię tytułowego Parkera Raina, który z pewnością nie ma dobrej reputacji w mieście. Lubię historie, w których ktoś dostaje drugą szansę, możliwość naprawienia swoich błędów. Tylko czy najnowsze książka Anny Wolf ma w sobie to coś? Ciężko powiedzieć.

Małe miasto Newport News to idealna propozycja dla tych, którzy chcą odpocząć od wielkomiejskiego gwaru. Jednak mieszkający tam Parker Rain z pewnością nie miał łatwego życia. Niesłusznie przesiedział ponad rok w więzieniu i postrzegany jest jako kryminalista. Gdy jego sąsiadką zostaje Corina Winchester, która próbuje uciec od własnych problemów, oboje odkryją, że więcej ich łączy niż dzieli.

Chyba rzadko się zdarza, bym miała tak trudny do określenia stosunek do głównych bohaterów. Rzecz jasna zarówno Parker, jak i Corina to bohaterowie, których ciężko było mi czasami rozgryźć, ale czasami miałam wrażenie, że zachowywali się komicznie. Nasz główny bohater postrzegany jest w mieście jako kryminalista. Przesiedział niesłusznie rok w więzieniu. Na dodatek jest właścicielem baru, a na jego ciele nie brakuje mnóstwa tatuaży. Ma za sobą nieciekawą przeszłość i udział w nielegalnych walkach. A wszystko to dopełnia fakt, że w rzeczywistości zupełnie nie jest tak groźny, jak mogłoby się wydawać. Corina to odnosząca sukcesy prawniczka, która z kolei próbuje uciec od własnych problemów. Pod wpływem impulsu kupuje posiadłość w Newport News i - jak pewnie się domyślacie - zostaje nową sąsiadką Raina. Muszę przyznać, że Corinę również dotknęło wiele tragedii. Straciła rodzinę, ważną dla siebie osobę, a na dodatek przed ołtarzem porzuca ją chłopak, z którym była przez kilka lat w związku. Prawniczka postanawia więc na chwile odciąć się od problemów i wypocząć, ale poznanie nowego sąsiada sprawia, że odezwą się w niej nowe uczucia, których sama by się nie spodziewała. Nie brakuje tu także bohaterów pobocznych, jak rodziny Parkera, czyli jego brata Charliego oraz przyjaciela Coriny - Cole, którzy również nieźle namierzają w życiu bohaterów.

Polubiłam styl pisania Anny Wolf. Jest lekki, szybko się go czyta, ale tutaj czasami coś mi w nim nie grało i obawiam się, że głównym powodem tego stanu jest dziwna konstrukcja bohaterów. Miałam wrażenie, że czasami byli po prostu emocjonalnie rozbici i sami nie wiedzieli, czego chcą. Przede wszystkim, nie wiem jakim cudem Parker znając Corinę raptem kilka dni już twierdził że się w niej zakochuje, po czym raptem oznajmiał, że ją kocha. Nazywał ją ,,Wróbelkiem", czule się do niej odzywał. Jak dla mnie to zbyt szybko. Czytelnik nie miał czasu na to, by powoli podążać za bohaterami, śledzić rodzenia się pomiędzy nimi uczuć. Tak jakby to wszystko było wymuszone. Podobnie w przypadku Coriny - najpierw twierdzi, że nie czuje do Parkera nic, ale jest jej bliski, potem jednak zmienia zdanie i mówi, że się w nim zakochuje, a potem raptem ,,wypala", że go kocha. I tu właśnie pojawia się pytanie: Jak w tak krótkim czasie doszła do tego wniosku? Z jednej strony Anna Wolf chyba próbuje z Coriny zrobić bohaterkę, która jest silna i której trudno jest kolejny raz komuś zaufać, a raptem w ciągu zaledwie kilku stron burzy to. Sporo jest tu również niespójności fabularnych, jak sytuacja ze ślubem jej byłego, czy przeszłością Parkera i powiązaniem jej z Coriną, a to tylko jedne z kilku błędów fabularnych w tej książce. Rozczarowała mnie również kulminacyjna w tej książce walka Parkera i próby głównych bohaterów, by się ona nie odbyła. Uważam, że było to komiczne i zdecydowanie odebrałoby mi chęć do dalszego czytania tej powieści, gdyby nie to, że sceny te znajdowały się już niemalże na końcu powieści. Nie rozumiałam, jakim cudem autorka tak kuriozalnie do tego podeszła, bo zamiast stać się punktem zwrotnym, okazała się być nic niewnoszącym elementem w tej historii.

,Parker Rain" zdecydowanie mnie rozczarował. Choć książkę czytało się szybko, a sama historia na swój sposób wciąga, to miałam wrażenie, że w około połowie książki autorka nie miała dalszego pomysłu na tę historię. Przez to dostajemy powieść niedopracowaną, miejscami komiczną i to nie w dobrym tego słowa znaczeniu. Sama relacja między bohaterami jest niewiarygodna, a oni sami w niektórych momentach niespójni. Zabrakło mi w Rainie pazura, a w Corinie większej siły. Mimo wszystko jestem ciekawa, jaki autorka ma pomysł na kolejne części tej serii, więc być może skuszę się i przeczytam kolejną powieść tej autorki. 

Ocena:   ✰✰✰✰ (4/10)


Za możliwość przeczytania tej powieści dziękuję Wydawnictwu Akurat.



3 komentarze:

  1. To zupełnie nie jest książka dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że książka Cię rozczarowała.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam o tej książce, ale nie byłam nią zainteresowana. Szkoda, że się rozczarowałaś.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń

Witam Cię kochany czytelniku. Bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Pozdrawiam
Katarzyna ♥

Copyright © 2014 Mój Świat Literatury , Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...