5 książek z motywem silnej kobiety

Witajcie w Dniu Kobiet. Postanowiłam ostatnio zrobić dla Was kilka zestawień, a dzisiaj mam dla Was te, dotyczące powieści, w której pojawiają się silne kobiety, albo takie, które naprawdę polubiłam. Ja akurat uwielbiam, gdy w powieści główna bohaterka jest osobą, która nie da sobie w kaszę dmuchać. Mam nadzieję, że zestawienie z motywem silnej kobiety się Wam spodoba. 

*Uprzedzam, że zamieściłam w zestawieniu tylko bohaterki literackie z książek należących na przykład do kanonu lektur szkolnych. Starałam się wybierać bohaterki, które występują w powieściach wydanych niedawno, bądź w niedługim odstępie czasu od tego posta.



Colleen Hoover - It ends with us

Lily

Jakby nie patrzeć, główna bohaterka powieści Colleen Hoover to naprawdę silna kobieta, która wie, kiedy musi zawalczyć o siebie. Podobała mi się determinacja Lily i krok, na który nie odważyłoby się wiele kobiet (i niestety nadal się nie odważa). Autorka pokazuje, że czasami musimy powiedzieć ,,Stop!" i odpuścić sobie walkę o związek, a zawalczyć o siebie. Choć moją opinię na temat powieści ,,It ends with us" już znacie, to jeżeli szukacie książki z motywem silnej kobiety, oraz lubicie pióro autorki, to koniecznie sięgnijcie po tę powieść. Bo to nie tylko historia o miłości i jak mówi sam tytuł , a przede wszystkim to powieść bardzo osobista, która podejmuje bardzo ważny temat przemocy domowej.


Recenzja powieści ------> Colleen Hoover - It Ends With Us 



Opis:       

Czasem te osoby, które najmocniej nas kochają, potrafią też najmocniej ranić.

Lily Bloom zawsze płynie pod prąd. Nic dziwnego, że otworzyła kwiaciarnię dla osób, które… nie lubią kwiatów, i prowadzi ją z pasją i sukcesami. Gdy poznaje przystojnego lekarza Ryle’a Kincaida i rodzi się między nimi wzajemna fascynacja, Lily jest przekonana, że jej życie nie może być już lepsze.

Tak mogłaby skończyć się ta historia. Jednak niektóre rzeczy są zbyt piękne, by mogły trwać wiecznie. To, co się kryje za idealnym związkiem Lily i Ryle’a, jest w stanie dostrzec jedynie Atlas Corrigan, dawny przyjaciel Lily. Kiedyś ona była dla niego bezpieczną przystanią, teraz sama potrzebuje takiej pomocy. Nie zawsze jesteśmy bowiem dość odważni, by stanąć twarzą w twarz z prawdą… Szczególnie gdy przynosi ona tylko cierpienie.

Gdyby złamane serce mogło przybrać jakąś formę, stałoby się tą książką. Odważna i głęboko osobista powieść Colleen Hoover zdobyła w 2016 roku nagrodę czytelników Goodreads Choice Awards za najlepszy romans.



Katherine Center - To, co bliskie sercu

Cassie

Bohaterka, która jest strażaczką? Oto jedno wielkie wow. Naprawdę, jestem pełna podziwu dla autorki tej powieści. Cassie to bohaterka, która pokazuje, że na pewno nie warto się poddawać i trzeba uparcie dążyć do obranego celu. Polubiłam ją. Z jednej strony to kobieta, która naprawdę kocha swój zawód, jest jedną z najlepszych strażaczek, ale umie się poświęcić i wybrać umiejętnie to, co dla niej najważniejsze. Nie wypiera się matki, pomimo tego, co stało się w jej przeszłości stara się jej pomóc. Podziwiałam jej siłę, bo mimo, że jest kobietą, to tak naprawdę była w stanie znieść więcej, niż niejeden mężczyzna. Ma poczucie humoru, nie bierze wszystkiego do siebie. Choć zmaga się z piętnem przeszłości i uprzedzeniami, boi się zaangażować w nowy związek, jest nieufna, to tak naprawdę widać, że próbuje się zmienić. To z pewnością jedna z bohaterek, której historię warto przeczytać, chociażby dlatego, by zrozumieć, jak ciężka jest praca strażaka, a jeszcze cięższa praca strażaczki, gdyż kobieta w tym zawodzie musi zmagać się z wieloma uprzedzeniami.

Recenzja powieści ------> Katherine Center - To, co bliskie sercu

Opis:       

Cassie Hanwell wiedzie spokojne i poukładane życie. Pracuje w straży pożarnej w teksańskim mieście Austin i jako jedna z nielicznych kobiet regularnie uczestniczy w wielu akcjach. Pewnego dnia niespodziewany telefon od matki burzy jej spokój. Poważnie chora kobieta, która przed laty porzuciła męża i córkę, teraz potrzebuje jej pomocy.

Staroświecka jednostka strażacka w Massachusetts, gdzie przenosi się Cassie, w niczym nie przypomina jej poprzedniego miejsca pracy. Brakuje funduszy i nowoczesnego sprzętu, a nowi koledzy są nieokrzesani i mają swoje grubiańskie zwyczaje. Nie są zachwyceni, gdy do ich męskiego zespołu dołącza kobieta. Sumienna i obowiązkowa Cassie staje przed dużym wyzwaniem: musi odnaleźć się w nowym środowisku, a oprócz tego naprawić relacje z matką i uporać się z koszmarami z przeszłości. Na jej drodze staje też zabójczo przystojny strażak, przez którego trzymanie się zasady: "Nigdy nie umawiaj się z nikim z pracy" może się okazać niewykonalne.

Wkrótce uczucia do kolegi z jednostki okażą się jej najmniejszym zmartwieniem. Splot dramatycznych wydarzeń wystawi odwagę Cassie na próbę. Czy dziewczyna okaże się wystarczająco silna i zdeterminowana, by zawalczyć o to, co dla niej najważniejsze?


Cora Reilly - Złamana lojalność

Leona

Imię, które nosi ta bohaterka doskonale do niej pasuję. Leona to bohaterka, która z jednej strony jest krucha, ale z drugiej ma w sobie siłę, umie walczyć. Być może niektórzy z Was, którzy przeczytali tę powieść powiedzą, że moje słowa są nieco na wyrost. Ja jednak i tak myślę, że Leona jest jedną z lepszych bohaterek, jakie w swoich powieściach wykreowała Cora Reilly. Ta dziewczyna ma w sobie wrodzoną wrażliwość, ale nie boi się ryzyka. Być może w niektórych momentach mogła postąpić inaczej, ale i tak uważam, że po tym co przeszła w swoim życiu i (nie oszukujmy się i nie ubarwiajmy ładniej tego słowa) krzywdzeniu jej przez rodziców, miała prawo do szczęścia. Matka ćpunka i narkomanka; ojciec hazardzista z pewnością nie sprawili, że jej życie było proste. Podobała mi się ta jej zaciętość, chciała zostać prawnikiem, pomagać innym, którzy znajdowali się w trudnym położeniu i za wszelką cenę chciała dążyć do obranego przez siebie celu. To zdecydowanie postawa godna naśladowania.


Opis:       

Fabiano od najmłodszych lat był wychowywany z myślą o tym, że pójdzie w ślady ojca i podobnie jak on zostanie consigliere w chicagowskim oddziale. Jednak tak się nie dzieje. Skazany na śmierć, ledwo żywy czternastoletni chłopak walczy o przetrwanie.

Mafijny świat jest jedynym, jaki zna, więc kiedy Fabiano spotyka Remo Falcome, stawia sobie nowy cel: stać się częścią innej rodziny mafijnej. Ale żeby tak się stało, musi na to zasłużyć.

I zasłuży – walcząc w klatkach i zyskując miano mężczyzny, którego trzeba się bać. W ten sposób delikatny Fabi odchodzi na zawsze. Jego miejsce zajmuje bezwzględny i bardzo niebezpieczny człowiek.

Leona pragnie zwyczajnego życia, z dala od matki narkomanki. Jednak gdy kobieta wpada w oko Fabiano Scuderiemu, jej marzenie pryska jak bańka mydlana.

Dla Fabiano liczy się tylko Camorra. Czy będzie gotowy zaryzykować wszystko, o co tak ciężko walczył?


Magdalena Witkiewicz - Po prostu bądź

Paulina

Kolejna bohaterka w zestawieniu, która postawiła wszystko na jedną kartę. Paulina postanowiła wbrew planom swoich rodziców wyjechać na studia i zostać architektem. Nie miała od nich żadnego wsparcia, ojciec nie chciał jej znać, a ona sama musiała sobie radzić, by móc ukończyć wymarzone studia i pracować w zawodzie, jaki kochała. Podobała mi się jej upartość, dążenie do celu i przede wszystkim, mimo, że życie jej nie oszczędzało, wcale się nie poddawała, tylko parła do przodu, by spełniać swoje marzenia. Sama powieść jest dla mnie jedną z lepszych, które czytałam. To słodko-gorzka historia o miłości, oddaniu i spełnianiu swoich marzeń. Pokazuje, że czasami jedna chwila może zaważyć na całym naszym życiu. Pozycja obowiązkowa dla tych, którzy szukają historii, która nie da im o sobie zapomnieć przez dłuższy czas. W swojej recenzji pisałam: "jeśli ,,Po prostu bądź" nie jest powieścią najpiękniejszą, to z pewnością jedną z tych, które są pięknymi wyciskaczami łez." I zdanie do teraz podtrzymuję.

Recenzja powieści ------> Magdalena Witkiewicz - Po prostu bądź

Opis:       

Możemy się umówić i zawrzeć pewien pakt...


On był miłością jej życia, gdy go zabrakło jej świat runął.

Została pustka i jeszcze ktoś...

W pobliżu zawsze był przyjaciel. Jego przyjaciel, któremu nie wolno było czuć.


Ale możemy się umówić

I zawrzeć pewien pakt


Zaopiekował się nią na dobre i na złe.

Ktoś do nich dołączył, a on nadal trwał.


Pewnie nie taką miłość

wymarzyłaś sobie w snach


Miłość przychodzi bezszelestnie, nikogo nie uprzedza.

Równie cicho odchodzi niezauważona.


Lecz może pokochasz mnie

Za jakiś czas



J.J. McAvoy - Ruthless People

Melody

Melody to z pewnością bohaterka, o której łatwo nie da się zapomnieć, a wszystko przez to, że jest niczym głaz. Piękna, zmysłowa, doskonała taktyczka, a na dodatek idzie po trupach do celu - i to dosłownie. Nie przejmuje się niczym i nikim, mogłabym nawet powiedzieć, że jest o wiele bardziej bezwzględna od swojego męża. Samo jej imię kojarzy się nam z osobą słodką, melodyjną, kruchą, ale to tylko pozory. Tak naprawdę to bohaterka, która naprawdę nie tyle szokuje, co sprawia, że każde kolejne jej posunięcie jest po prostu niewyobrażalnie intrygujące. I nawet pomimo tego, że w swoim życiu przeszła wiele, Melody wcale się nie poddaje i uparcie dąży do celu. Była tylko jedna chwila, gdzie pomyślałam, że Melody ma uczucia i emocje, ale dla większego celu wyzbyła się ona smutku i żalu i postanowiła zastąpić je pragnieniem zemsy za swoją krzywdę. Pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą zobaczyć, co się stanie, gdy pozbędziemy się ze swojego życia większości uczuć.

Recenzja powieści ------> J.J. McAvoy - Ruthless People


Opis:       


Władza, rodzina i szacunek są wszystkim.

Dla świata są jak rodzina królewska. Przekazują pieniądze na cele charytatywne, karmią bezdomnych i odbudowują miasto. Jednak na zewnątrz nie widać, że nieustannie walczą o władzę.

Małżeństwo Melody Nicci Giovanni i Liama Callahana zostało zaaranżowane przez ich ojców w nadziei, że położy kres krwawej walce między irlandzką a włoską mafią.

Liam, następny w kolejności do objęcia władzy, jest przekonany, że dostanie żonę, którą można łatwo kontrolować. Nie mógł się bardziej mylić. Melody została wychowana, by rządzić. Jest wyśmienitym snajperem oraz mistrzynią kamuflażu pozbawioną litości i strachu. W wieku dwudziestu czterech lat wypracowała sobie mocną pozycję, zabijając każdego, kto wszedł jej w drogę. Doskonale wie, jakim mężczyzną jest Liam, i prędzej umrze, niż pozwoli mu się zdominować.

Liam i Melody będą musieli jednak zakopać topór wojenny i nauczyć się współpracować, bo są jeszcze inni, którzy tylko czekają, aż tych dwoje popełni błąd.


Mam nadzieję, że spodobało się Wam moje zestawienie. Na pewno nie wykluczam, że w przyszłości pojawią się kolejne, w tym również następne odsłony tego zestawienia. A Wy jakie bohaterki literackie podziwiacie?


13 komentarzy:

  1. Książka To, co bliskie sercu bardzo mi się podobała. Po prostu bądź na pewno będę czytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam żadnej książki z zestawienia,ale jeśli już, to najbardziej skłaniałabym się do Hoover. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super tekst, proszę o więcej takich :) Dla mnie numerem jeden wśród silnych książkowych bohaterek od lat jest Lisbeth Salander z sagi "Millenium" Larssona. Mroczna, z popapraną przeszłością, piekielnie inteligentna, niebezpieczna, ale wzbudzająca we mnie pozytywne uczucia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, czytałam i w sumie rzeczywiście. Prawda to co piszesz :D Na pewno jak będą kolejne odsłony to się w nim znajdzie :D

      Usuń
  4. Nie czytałam ani jednej książki z wymienionych wyżej. Lecz parę tytułów mnie kusi.

    OdpowiedzUsuń
  5. To co bliskie sercu czytałam i bardzo mi się podobała ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam żadnej z tych książek, ale bardzo ciekawy pomysł na post.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszą z książek które tutaj wymieniłaś mam w planach od jakiegoś czasu i już nawet poczyniłam pierwsze kroki aby ją przeczytać, bo kupiłam ją i stoi dumnie na mojej półce, więc może w końcu po nią sięgnę. :D
    Pozdrawiam,
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Super wpis, bardzo wiele informacji się dowiedziałam, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O Colleen Hoover już wiele słyszałam, wymieniona tu pozycja już czeka zapisana na liście książek do przeczytania. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam żadnej z tych książek. Po twoich opisach widzę, że wybrałaś naprawdę silne kobiety, każda z nich dużo przeszła i potrzebowała dużo siły i odwagi.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaczęłam czytać ruthless people, ale było na tyle infantylne, że sobie darowałam. Tę opowieść o Loli też zaczęłam, ale...nie moje klimaty. Twój wpis spowodował, że zaczęłam się zastanawiać nad motywem silnej kobiety w literaturze którą już przeczytałam. To dobry temat!
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Witam Cię kochany czytelniku. Bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Pozdrawiam
Katarzyna ♥

Copyright © 2014 Mój Świat Literatury , Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...