Elle Kennedy - ,,Ryzyko" (recenzja)

Czy warto dla miłości podjąć ryzyko ? Zapraszam Was na recenzję powieści Elle Kennedy.



,,Ryzyko"
Elle Kennedy

Cykl: Briar /u (tom 2)
Wydawnictwo: Wydawnictwo Zysk i S-ka
Data wydania: 11 luty 2020
Tłumaczenie: Ewa Helińska
Ona to dziewczyna z zasadami, która nie szuka miłości. Wszyscy twierdzą, że to niedobra dziewczyna, ale mają rację tylko po części - nie pozwala, by rządził nią strach. Gdy trafia na chłopaka bez zasad, który jest na dodatek przystojnym kapitanem drużyny Harvardu będzie musiała znaleźć sposób na to, by uwolnić się od tej chemii która ich łączy. Ale czy na pewno tego chce ?

Elle Kennedy to kanadyjska autorka romansów. Za swoją debiutancką powieść ,,Silent Watch" otrzymała nominację do RITA Award. Jest między innymi autorką serii Off-Campus.

Po szalonej historii Summer z niecierpliwością wyczekiwałam kolejnej części. Od początku przeczuwałam, że Brenna może być nie mniej ciekawą bohaterką niż Di Laurentis. Elle Kennedy przyzwyczaiła mnie już do intrygujących romansów sportowych, które dzieją się w uczelnianych murach. Jej poprzednia seria wciągnęła mnie i na nic innego nie liczyłam sięgając po Briar U. I choć poprzednia część nie wywarła na mnie aż tak dużego wrażenia, to o "The Risk" nie mogę tego powiedzieć. Po prostu uważam, że historia Brenny i Jake jest dopracowana. A ja, cóż, nie będę ukrywać - przepadłam czytając ją.

Większość osób twierdzi, że Brenna, to niedostępna dziewczyna. Nie obchodzi jej, co o niej myślą inni. Ale gdy chce coś zdobyć, nic nie może stanąć jej na przeszkodzie. Chcąc dostać się na upragniony staż w jednej z telewizji mówi, że jej chłopakiem jest Jake Connelly - jeden z najlepiej rokujących uniwersyteckich napastników. Ale Jake też chce od niej czegoś w zamian - za każdą udawaną randkę żąda prawdziwej.

Brenna to córka trenera drużyny Briar. Ma swoje zasady, jest nico zwariowana. Jej bronią jest czerwona szminka na jej ustach. Nie pozwala sobie na słabość. Chce zostać dziennikarką sportową, a to dla kobiet wciąż trudno dostępny zawód z uwagi na niechęć mężczyzn. Ale Brenna jest wielką fanką hokeja, która postanawia się nie poddawać. Szczerze, to już od początku polubiłam Brennę. Ta dziewczyna wydała mi się taką dobrą duszą. Podoba mi się w niej to, że dąży do celu, nie zraża się niepowodzeniami. I przede wszystkim wybrała trudną ścieżkę - bo świat sportu zwykle kojarzony jest z mężczyznami, a Brenna chce się do niego dostać i nie zawaha się użyć nawet największego kłamstwa, by osiągnąć cel. Sama wpada w swoją pułapkę i musi prosić "wroga" o przysługę. Jake to jeden z najlepszych uniwersyteckich graczy, który niedługo ma zacząć grać w lidze zawodowej. Jest kapitanem drużyny Harvardu, a co za tym idzie "należy do wrogiej drużyny". Ale czy rzeczywiście ? Można by się po nim spodziewać tłumu lasek przechodzących przez jego łóżko, dużego ego, ale nawet on zaczyna zauważać, że coś go do Brenny ciągnie, dlatego proponuje jej układ - udawana randka za prawdziwą. Pomiędzy Brenną a Jakiem wyczuwalna jest naprawdę duża chemia, co można było nawet zauważyć w poprzedniej części. Oboje idealnie się uzupełniają. W tle mamy też wiele drugoplanowych bohaterów, między innymi innych zawodników z drużyn, znajome Brenny (w tym zwariowaną Summer), więc jeśli ktoś jest ciekawy, co się dzieje u głównych bohaterów poprzednie części, to będzie to miły dodatek.

Elle Kennedy pisze lekko, a książkę czyta się niezwykle szybko. Mam wrażenie, że autorka znowu pokazała na co ją stać. Poprzednia część jakoś mnie nie porwała, ale ,,Ryzyko" czytałam jednym tchem. Nie brakowało tutaj momentów, w których wybuchałam śmiechem, ale nie jest też cukierkowo. Autorka porusza między innymi motyw uzależnienia i co używki mogą zrobić z człowiekiem. Poza tym duży akcent położyła na temat zaufania, niedojrzałości emocjonalnej. Poprzez relację Brenny z jej ojcem pokazała, że niektórzy rodzice nie umieją zaufać po raz drugi swoim dzieciom, często je ignorują, albo wręcz za bardzo nadzorują. Nie okazują im wystarczająco uwagi. Jednak jeśli szukacie książki z motywem "czystego" love-hate, to raczej "Ryzyko" nie jest dobrym kierunkiem, bo ... po prostu bohaterowie nawet się nie oszukują, że nie ma między nimi chemii. Świetnie się czyta ich dialogi, same wydarzenia, w jakie wikła bohaterów autorka są dobrze przemyślane. Nic dodać nic ująć.

,,Ryzyko" to powieść, która od pierwszej strony mnie oczarowała. Historia Brenny i Jake'a jest urocza i seksowna, nie brakuje w niej zabawnych sytuacji, przy których się zaśmiejemy, jak i tych, które poruszają trudne tematy. Kennedy podaje je w przystępny sposób, a co najważniejsze czuć te napięcie. Mam wrażenie, że autorka powróciła do dobrych czasów swoich pierwszych powieści, bo ,,Ryzyko" to romans sportowy, który rozbudza, nie jest naiwny i przede wszystkim ma w sobie to coś, czego czytelnicy romansów poszukują. Ja zostałam całkowicie kupiona ! I nawet mam dobrą wiadomość - jeśli nie czytaliście poprzedniej części, nic nie staje na przeszkodzie by sięgnąć po historię Brenny i Jake'a, bo te książki nie są ze sobą jakoś powiązane (oprócz paru nawiązań). Ja szczerze Wam polecam tę historię i będę z pewnością czekała na kolejne tomy.

Ocena :   ✰✰✰✰✰✰✰✰ (8/10)

Za możliwość przeczytania tej powieści dziękuję Wydawnictwu Zysk i S-ka.

11 komentarzy:

  1. Zdarzyło mi się przeczytać książkę tej autorki i bardzo mi się podobała, więc być może, czas wrócić do jej twórczość. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Czuję, że i mnie by ta powieść oczarowała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę. Koniecznie po nią sięgnij :D
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. O kurczę! Nie wiedziałam, że wyszedł już drugi tom! Będę musiała to nadrobić, bo seria Briar jest dla mnie zawsze taka idealna na odmóżdżenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, rzeczywiście. świetnie się ją czyta :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Nie czytałam jeszcze nic tej autorce, ale na pewno kiedyś to zrobię, zwłaszcza, że tę książkę dużo osób poleca.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam jak najbardziej, musisz koniecznie sięgnąć :D
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Nie znam jeszcze tej autorki, ale chyba na ten moment się nie skuszę na poznanie jej twórczości... Romans sportowy to nie jest coś, co należy do moich zainteresowań ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, każdy ma swój gust i nie należy się zmuszać :D
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Mnie też się bardzo podobała.

    OdpowiedzUsuń

Witam Cię kochany czytelniku. Bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Pozdrawiam
Katarzyna ♥

Copyright © 2014 Mój Świat Literatury , Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...